به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون کاری خلخال افزود: بکارگیری کارگران اتباع بیگانه از جمله کارگر افغانی در واحدهای تولیدی،صنعتی ،کارگاهی ،دامداری و کشاورزی تابع مقررات مربوط به بکارگیری این افراد در استان‌ها و شهرستان‌های مشمول این قانون بوده و استفاده از کارگران خارجی در این شهرستان ممنوع می‌باشد.

او اظهار داشت: با افراد متخلف و صاحبان واحدهایی که بصورت غیرقانونی در واحدهای خود کارگر خارجی جذب کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی نوع و نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی و صنعتی خلخال را از جمله مشکلات واحدهای سرمایه‌گذاری این شهرستان دانست و خواستار بازنگری ،اصلاح و اجرای صحیح این قانون از سوی اداره مالیاتی منطقه شد.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز در این جلسه از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی در کمیسیون تشخیص خلخال در چهار ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

علیرضا خلیلی گفت: در حال حاضر این زمان از ۹ روز سال قبل به هفت روز در سال جاری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در چهار ماه امسال ۱۴۵ مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در کمیسیون تشخیص این شهرستان رسیدگی شده که ۳۰ مورد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده و برای ۱۱۵ پرونده نیز حکم مقتضی صادر شده است.

وی به حل مشکل پرداخت حق بیمه تعدادی از واحدهای تولیدی و کارگری این شهرستان اشاره کرد و افزود: با این حال مشکل پرداخت حق بیمه معوقه کارگران شهرداری‌های خلخال با حقوق و اضافه کار معوقه آنها در برخی از ماه‌های سال جاری به قوت خود باقی است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.