رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی شایسته است به جایگاه  شوراها احترام قایل شده و اعضای شورای استان را درر جریان مسایل و موضوعات مختلف قرار دهند. 

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یعقوب هاشمی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با انتقاد از افراد سودجو که در فضای مجازی به دنبال تخریب، تهدید و پیاده کردن برخی از تفکرات سوء خود هستند، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم تا مدیریت اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل شوراها را بزرگترین سازمان مردم نهاد به حساب آورده و به جایگاه شوراها احترام گذاشته و در حوزه‌های مختلف و در مکاتبات منتخبین مردم را در شوراها در جریان بگذارند.
عضو شورای شهر اردبیل از شوراها به عنوان محرم درد و مشکلات مردم و خواسته‌ها و مطالبات به حق شهروندان و روستانشینان یاد کرد و گفت: ما در روزهای گذشته از برخی روستاها در شهرستان اردبیل بازدید کردیم که حتی برای تامین آب شرب خود دچار مشکل و مضیقه بودند که با وجود چنین مشکلاتی چه انتظاری از مردم در مسیر بیان خواسته‌ها و مطالبات دیگر وجود دارد.
هاشمی با انتقاد از برخی فرمانداران که توجهی به شوراها و جایگاه آنها ندارند، تصریح کرد: به عنوان نمونه یکی از فرمانداران شهرستان‌ها برای شوراها اهمیتی قایل نیست در حالی که بستگان این فرد خود در پارلمان محلی حضور دارد و جزو منتخبین مردم محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: در اعتبارات تخصیصی به سمن‌ها در شهرستان‌ها انتظار می‌رود عدالت رعایت شود تا ما دعوای شهر و روستا و یا بالانشینان و پائین نشینان را شاهد نباشیم تا به صورت عادلانه و یکسان توزیع اعتبارات برای انجام فعالیت‌های مفید در سمن‌ها اتفاق بیفتد.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل شورای استان را تنها مرجع پیشنهاددهنده لوایح به مجلس معرفی کرد و افزود: شوراهای استان‌ها به عنوان شورای فرادستی با همراهی شورای عالی استان‌ها ظرفیت آن را دارد که در حوزه‌های مختلف به صورت مستقیم لوایح خود را به مجلس شورای اسلامی بفرستد که ما در استان اردبیل می‌توانیم از این ظرفیت در حل مشکلات و موانع سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز استفاده کنیم. 

هاشمی ادامه داد: سیستم و فرآیند کار شوراها به گونه‌ای است که به دلیل قضاوت‌های مردمی و در معرض دید بودن فعالیت‌ها امکان تخریب تهدید و هجمه به جایگاه شوراها بیش از سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی است که ضرورت دارد اعضای شورا بدون ناراحتی از این هجمه و فشار به شوراها به وظایف و رسالت خود عمل کرده و سعی کنند تا کارها را با مطلوبیت به پیش ببرند.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم در حوزه‌های مختلف به ویژه پیگیری برای تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری و همچنین دیگر طرح‌ها و لوایح حمایتی از جایگاه شوراها اقدامات به نحوی باشد تا این نهاد مردمی بهترین کارنامه و کارآمدترین خروجی را از خود نشان دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.