فریدون بابایی عصر شنبه در جریان بازدید از روستاهای واقع در حاشیه رودخانه‌های در معرض سیل و آبگرفتگی خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی استان اردبیل مبنی بر بارش شدید باران و برف در روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری، اقدام لازم برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در مناطق روستایی حواشی رودخانه های منطقه صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: برابر تصمیم های اتخاذ شده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، تمامی راه ها، مبادی ورودی به زیر پل ها و مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها مسدود شده و لایروبی رودخانه‌های داخل شهر نیز برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی آغاز شده است.
او گفت: شهرداران سه شهر خلخال، کلور و هشجین و همچنین بخشداران و دهیاران موظف به انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله لایروبی رودخانه های محلی هستند .
فرماندار خلخال از گردشگران نوروزی نیز خواست تا در ایام تعطیلات بویژه در روز 13 فروردین از تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.
بابایی با اشاره به وجود 16 رودخانه دائمی و فصلی در این شهرستان از جمله رودخانه بزرگ و پرآب قزل اوزن در بخش خورش رستم ، هرو چای، نورعلی چای و قزباخان در داخل شهر خلخال، چندین رودخانه بزرگ و کوچک در بخش شاهرود و رودخانه‌های عبوری از داخل روستاهای پرجمعیت از جمله روستای برندق گفت: سیلابی شدن این رودخانه ها در روزهای آینده دور از انتظار نیست.
فرماندار خلخال گفت: مرخصی همه مسئولان اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان تا اطلاع ثانوی و عادی شدن وضعیت جوی لغو شده است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.