به گزارش ایرنا ، داود بحری در آیین گرامیداشت سالروز مهندس و تجلیل از مهندسان ساختمان خلخال افزود: در سال جاری تنها 27 مورد پروانه ساختمان از سوی شهرداری صادر و سازمان نظام مهندسی ساختمان بر اجرای این پروژه ها به مساحت 74 هزار متر مربع نظارت فنی داشته است.
وی از افزایش 10 درصدی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون 550 مهندس در هفت رشته فنی از جمله رشته های مهندسی عمران ، معماری ، نقشه برداری ، مکانیک و برق عضو این سازمان بوده و بر اجرای پروژه های عمرانی شهرستان فعالیت نظارت فنی دارند.
وی اظهار داشت: از این تعداد مهندس عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان ، 200 مهندس دارای پروانه اشتغال هستند.
او با بیان اینکه با آغاز فعالیت این سازمان در این شهرستان ایمنی و استحکام بنا و مقاومت سازه های اجرا شده در مقابل حوادث طبیعی همچون زلزله ارتقا یافته ، افزود: این امر سبب کاهش آسیب های وارده احتمالی از جانب حوادث طبیعی در زمان وقوع این گونه حوادث قهری در مناطق شهری و روستای منطقه می شود.
او افزود: نظام مهندسی ساختمان شهرستان خلخال از لحاظ نظارت کمی و کیفی بر سازه های منطقه منظم ترین نظام مهندسی در بین شهرستان های استان اردبیل محسوب می شود.
فرماندار خلخال نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم افزایش سطح نظارت بر نحوه ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان گفت: استمرار نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان سبب افزایش مقاومت سازه ها و ساختمان های تازه احداث در مقابل انواع بلایای طبیعی همچون زلزله شده و آسیب و خسارت را در مواقع بروز حوادث کاهش خواهد داد.
فریدون بابایی با بیان اهمیت و نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارتقای ایمنی سازه های اجرا شده در مناطق شهری و روستایی این شهرستان افزود: بنیاد مسکن خلخال با بیشترین میزان جذب اعتبار مقاوم سازی مسکن روستایی رتبه نخست استان را در این زمینه بخود اختصاص داده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، بیش از 29 هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان بهسازی و مقاوم سازی شده که این آمار 51 درصد از مجموع واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام روستایی را تشکیل می دهد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.