رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شوراها و شهرداری‌ها در ارائه خدمات و ایجاد امکانات جدید اصل مردمداری را مراعات کرده و به آن توجهی جدی داشته باشند.
یعقوب هاشمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب مردمی در حقیقت در این 40 سال چارچوب خود را پیدا کرده و به درجه‌ای از بالندگی رسیده است که مردم در کنار دولت در یک شرایط و موقعیت مناسب سعی دارند تا این نظام ارزشی و الهی به رویکردها و عملکرد خود با قوت و قدرت ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم برخی از مشکلات و کاستی‌ها که در مسایل اقتصادی و معیشتی مردم وجود دارد مردم با اراده‌ای قوی و توان و پشتکار مثال زدنی در صحنه دفاع از این انقلاب و آرمان‌های آن حاضر هستند و با پشت سر گذاشتن این شرایط سخت سعی‌شان بر همراهی و پشتیبانی از دستاوردهای 40 ساله‌ای است که به سختی و با دشواری به دست آمده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اردبیل به دوره بلوغ و بالندگی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این 40 سال استقلال، آزادی و حاکمیت ملی این سرزمین مورد صیانت قرار گرفته و در مقاطع حساس با تکیه بر سه اصل اسلام، رهبری و مردم شاهد افتخارآفرینی‌ در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بودیم که نمود آن را در راهپیمائی 22 بهمن به نظاره نشستیم.
هاشمی بیان کرد: به تناسب همه نهادهای انقلابی شوراها نیز که مولود مبارک انقلاب اسلامی هستند در پنج دوره اخیر به صلابت رسیده است به طوری که شوراهای روستا، شهر، شهرستان و شورای استان امروز توانسته به دست باکفایت منتخبین مردم رسالت خود را در مدیریت شهری در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شایستگی انجام دهند.

وی تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها نیز با مدیریت توانمند دوران پرافتخاری را سپری می‌کند و ما نیز در استان در قالب شورای استان با حضور 10 نفر از نمایندگان شوراهای شهرستان‌ها سعی داریم تا برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های شایسته‌ای را در حل مشکلات مردم و گرفتاری‌های آنها انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: با حضور همکاران متخصص و متعهد و در یک فضای همدلی اقدامات مثبتی را در ماه‌های اخیر و در دور دوم مدیریت شورای استان اردبیل شاهد هستیم به طوری که در دو جلسه‌ای که برگزار شده با دعوت از روسای شوراهای 29 شهر تلاش کردیم تا از نزدیک در جریان خواسته‌ها و مطالبات و همچنین تجزیه و تحلیل شوراهای شهرستان‌ها از وضعیت موجود قرار گیریم که در همین راستا با جمع‌بندی نظرات و خواسته‌ها مکاتباتی را با شورای عالی استان‌ها، استانداری و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام دادیم.
هاشمی اظهار کرد: دومین جلسه ما با حضور روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن برگزار شد تا با توجه به ارتباط این سازمان‌ها با مجموعه‌های اداری و اجرایی نظیر جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و صنعت و معدن بتوان فعالیت‌ها و اقدامات مشترکی را در راستای کمک به شوراهای شهر و روستا به انجام رساند.
وی افزود: اعضای شورای استان از مسئولان و متولیان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خواستند تا شهرداری‌ها را در توسعه فضای سبز، ارتقای کیفیت سیمای بصری شهر و همچنین برخی همکاری‌های مشترک با دهیاری‌ها را به انجام برسانند.

عضو شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: ما از سازمان نظام مهندسی معدن نیز درخواست کردیم تا به نحوه برداشت معادن به ویژه خاکبرداری و برداشت مصالح ساختمانی نظارت کرده تا سیمای اطراف شهرها و معضلات زیست محیطی به حداقل برسد.
هاشمی تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان نیز در کنار نظارت بر ساخت و سازها و ارتقای کیفی آن اصل مردمداری را در ارائه خدمات در کنار شوراها و شهرداری‌ها مدنظر قرار دهند تا رضایت فراگیر مردم به وجود آید.
وی افزود: ما در کنار نشست‌هایی که با مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها داریم قطعا از سال آینده بازدیدهای دوره‌ای را از شهرستان‌ها از سر خواهیم گرفت تا از نزدیک در جریا روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها قرار گیریم.
رئیس شورای استان اردبیل بیان کرد: ما آمادگی داریم تا انتقال تجربیات را به شهرداری‌ها و اعضای شورای شهرهای جدیدالاحداث نظیر ایردموسی، انگوت، زهرا، ثمرین و ... انجام دهیم تا به تناسب این تجربیات بتوانند کارهای خود را بهتر و مطلوب‌تر به پیش برند.

هاشمی گفت: ما تاکید داریم تا خود شوراها حتی به صورت محدود در موضوع بودجه‌نویسی ورود پیدا کنند و شوراهای شهرستان‌ها براساس برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی فعالیت‌های خود را ادامه دهند که امیدواریم با مشارکت شوراهای شهرستان‌ها برای سال آینده هم بودجه‌نویسی و هم برنامه‌ریزی به شکل واقع‌بینانه و درست مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید این برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی به شکل واقع‌بینانه و در راستای جلب اعتماد مردم انجام شود تا متناسب با دخل و خرجی که در مجموعه شوراها وجود دارد و سه مولفه مهم متمم، بودجه و تفریغ بتوان یک شرایط ایده‌آلی را در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها به وجود آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.