عضو شورای شهر اردبیل گفت: حمایت از تیم فوتبال شهرداری با شعار ممکن نیست و باید در عمل کاری انجام داد تا این تیم وضعیت مطلوبی‌تری به خود بگیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رحیم آقازاده در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: هر تشکیلات مسئول و متولی خاص خود را دارد و زمانی که ورزش و جوانان و هیئت فوتبال مسئولیت تیم‌داری را در رشته فوتبال قبول نمی‌کنند چه لزومی دارد که شهرداری بخواهد تیم‌داری کند.
وی خاطرنشان کرد: ما با استا‌ن‌های پیشرفته فرق داریم چرا که آنها به اندازه کافی درآمد و اسپانسر دارند که بخواهند از تیم‌های فوتبال حمایت کنند ما وضعیت مالی شهرداری اردبیل به گونه‌ای نیست که ما همچنان بخواهیم برای تیم فوتبال شهرداری میلیاردی هزینه کنیم و یا بخواهیم دنبال دردسر باشیم.
عضو شورای شهر اردبیل گفت: باید ورزش حرفه‌ای را به صاحب آن واگذار کنیم چرا که شهرداری توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد و سایر مسئولان استان نیز هیچ حمایتی را در سال‌های اخیر از تیم فوتبال انجام ندادند.
 
فوتبال بانوان نباید مورد غفلت قرار گیرد
رویا کنعانی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما در کنار حمایت از تیم فوتبال شهرداری باید از تیم‌ فوتبال بانوان نیز حمایت کنیم تا این تیم بتواند در مسابقات مختلف حضوری توانمند داشته باشد.
وی تصریح کرد: با دادن چمن تمرینی و لباس نمی‌توان از تیم فوتبال بانوان حمایت کرد بلکه حمایت‌ها باید در حد و شان فوتبال بانوان باشد تا بخشی از هزینه‌های سازمان فرهنگی – ورزشی معطوف به حمایت از این رشته ورزشی باشد.
دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: ما اگر نتوانیم در لیگ دسته سه ثبت نام کنیم تیم فوتبال شهرداری اردبیل به زیرگروه استانی سقوط خواهد کرد و به عنوان یک تیم محلی باید مراحل بالا آمدن را دوباره طی کند.  
یونس رونقی گفت: ما هیچ وقت گذشتگان را محکوم نکردیم بلکه باید شرایط موجود را در حمایت از تیم فوتبال شهرداری اردبیل به معنای واقعی بپذیریم و سعی‌مان بر این باشد تا از این تیم حمایت واقعی و عملی انجام شود.
وی ادامه داد: با کنار گذاشتن همه اختلاف‌نظرها باید اصل حمایت از تیم فوتبال را با پرداخت یک میلیارد تومان مصوبه شورا و کمک یک میلیارد تومانی ورزش و جوانان از تیم فوتبال شهرداری را پیگیری کنیم تا جوانان باانگیزه این شهر بتوانند باردیگر در سطح اول فوتبال کشور حضوری شایسته داشته باشند.
 
به دور از تیم‌داری فوتبال را حمایت می‌کنیم
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل گفت: به دور از تیم‌داری شورا و شهرداری اردبیل باید تیم فوتبال را حمایت منطقی کرده و به مطالبه نسل جوان در این زمینه پاسخگو باشد.  
یعقوب عزیززاده اظهار کرد: شهرداری اردبیل در سال‌های اخیر تیم فوتبال خود را در لیگ‌های کشوری مورد حمایت مالی قرار داده اما به دلیل ممانعت سازمان بازرسی و وزارت کشور از تیم‌داری شهرداری این تیم در سال 95 به بخش خصوصی آن هم به شکل ناقص واگذار شد اما به دلایل مختلف تیم مورد حمایت واقعی قرار نگرفت و با وجود هزینه‌های میلیاردی سازمان بازرسی و وزارت کشور شهرداری را از تیم‌داری حرفه‌ای در رشته فوتبال منع کردند.
وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم مغایر این قوانین و نظارت بازرسی دوباره تیم‌داری کنیم و باید به دنبال راه‌حل جدیدی باشیم تا تیم فوتبال شهرداری را در کنار ورزش و جوانان و هیئت فوتبال همراهی کنیم.
عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه همه ساله در قالب سازمان فرهنگی – ورزشی منابعی در قالب حمایت از ورزش همگانی و هیئت‌های ورزشی در بودجه سالانه لحاظ می‌شود ما از این منابع می‌توانیم به تیم فوتبال شهرداری نیز کمک کنیم به شرط آنکه از تیم‌داری پرهیز کرده و به نوعی اتلاف منابع شهرداری را رقم نزنیم.
عزیززاده گفت: ما با واگذاری این تیم به بخش خصوصی و سایر مجموعه‌ها می‌توانیم از دور و نزدیک حامی این تیم باشیم اما اینکه بخواهیم در این شرایط باز هم تیم‌داری کرده و خود را گرفتار نظارت دستگاه‌های بازرسی و برخی تشکیلات کنیم به صلاح نیست.
وی ادامه داد: در همه دوره‌ها هیچ حوزه‌ای به اندازه ورزش به ویژه فوتبال برای شهرداری استرس‌آور نبوده است و در همه دوره‌ها به رغم کمبودها همواره شورا و شهرداری از تیم فوتبال حمایت کرده و ما باید در این مرحله حساس نیز با راه حلی مناسب به دور از رویکرد تیم‌داری سعی کنیم از فوتبال شهرداری حمایت کنیم.
عزیززاده به ساخت تندیس شاه اسماعیل خطائی در معرفی مفاخر این استان در خارج از مرزها و اهدا به علویان اتریش اشاره کرد و افزود: علویان کشور اتریش 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که این جمعیت به دلیل علاقه شدید به شیخ صفی‌الدین اردبیلی به ویژه اسماعیل خطائی سال گذشته در اردبیل حاضر شدند و بنابه درخواست آنها مقرر شد تندیس شاه اسماعیل خطائی ساخته و در اختیار آنها قرار گیرد.
وی همچنین به حسابرسی شهرداری اردبیل در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی عدم همکاری سازمان‌های شهرداری را با حسابرس شاهد بودیم که امیدواریم شهردار اردبیل به سازمان‌های زیرمجموعه خود اعلام کند که این حسابرسی به معنای مچ‌گیری نیست بلکه تعیین تراز مالی و مشخص شدن هزینه‌هاست که باید همه ساله با حساسیت کامل انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.