به گزارش ایرنا، محمد خداپرست روز سه شنبه در جمع محیط بانان شرکت کننده در دوره آموزشی نحوه بکارگیری تجهیزات دفاعی و حفاظتی افزود: در چهار سال اخیر همچنین 104 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از شکارچیان متخلف در استان اردبیل کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند همکاری های بین بخشی دستگاه های اجرایی استان است، اظهار داشت:محیط زیست امانتی بر دستان ما و میراثی برای نسل های آینده است و همه باید برای حفاظت و نگهداری از آن تلاش کنند.
او بیان کرد: حفاظت و حراست از زیستگاهها و مواهب خدادادی استان با گشت و کنترل محیط بانان در 9 اداره حفاظت محیط زیست و 12 پاسگاه محیط بانی بطور شبانه روزی و مستمر انجام می شود.
خداپرست با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه محیط بانان گفت: تداوم دوره‌های آموزشی برای محیط ‌بانان به منظور استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات نوین، پایش هر چه بهتر مناطق تحت مدیریت و ارتقای ضریب حفاظتی مناطق امری ضروری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف نحوه بکارگیری تجهیزات دفاعی و حفاظتی برای محیط بانان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا تمامی محیط بانان استان در دوره آموزشی ویژه که در مرکز آموزش‌های محیط بانی دانشکده محیط زیست کرج برگزار شد، شرکت کردند.
او از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان با افراد متخلف و سوء استفاده کنندگان از محیط زیست خبر داد.
وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس 1540 اطلاع دهند.
چهار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع در استان اردبیل وجود دارد و بیش از 17/5 درصد از مساحت استان منطقه شکار ممنوع است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.