فریدون بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی این پروژه که با هدف راه اندازی پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم در استان گیلان احداث می شود، از 2 سال پیش آغاز است.
وی گفت: برای اجرای آن 12 میلیارد ریال از منابع اعتباری تملک دارایی های استان اردبیل و منابع داخلی جمعیت هلال احمر هزینه شده است.
او با بیان اینکه برای تکمیل ، تجهیز و بهره برداری از این پروژه 12 میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز است، اظهار داشت: احداث این پایگاه در این نقطه از جاده با هدف امداد رسانی به خودروهای عبوری در جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای تکمیل آن با تمام توان تلاش خواهد شد.
رییس جمعیت هلال احمر خلخال نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پایگاه امداد جاده ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم از سال 95 آغاز و با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در سال آینده تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام عبدالاحد بابایی افزود: ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس با پیش بینی مقاومت سازه در مقابل وزش بادهایی با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 2 هزار و 300 متر از دریاهای آزاد طراحی و ساخته می شود و با تکمیل و بهره برداری از این پروژه سطح خدمات امدادی ارائه شده به مسافران این راه بمراتب بیشتر و بهتر خواهد شد.
او اظهار داشت: با کمک امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم و با همکاری راهداران این شهرستان و ماموران پلیس راه سرنشینان 130 خودرو گرفتار در کولاک برف این گردنه امداد رسانی شده و به مقصد خود هدایت شدند.
وی افزود: در عملیات امداد و نجات گرفتار شدگان در کولاک برف این جاده امدادگران جمعیت هلال احمر 50 نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک را در پایگاه گردنه الماس اسکان داده و به سایر رانندگان خودروهای متوقف در میان راه نیز در بستن زنجیر چرخ و یا هدایت خودرو در میان کولاک و محدودیت دید کمک کردند.
او گفت: 19 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان است، مستقر هستند.
بابایی افزود: از زمان شروع بارش ها در پاییز امسال امدادگران این پایگاه به سرنشینان بیش از 200 خودرو عبوری از این جاده امداد رسانی کرده و مصدومان 12 مورد حادثه رانندگی را با استفاده از 2 دستگاه آمبولانس مستقر در پایگاه به بیمارستان خلخال منتقل کرده اند.
گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم با ارتفاع 2 هزار و 300 متر از سطح دریاهای آزاد یکی از گردنه های سخت ، برف و کولاک گیر کشور است که بواسطه وزش بادهایی با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت حتی در مواقع صاف بودن آسمان و قطع بارش های برف بروز کولاک های شدید برف همراه با یخبندان سطح جاده و محدودیت دید در آن دور از انتظار نیست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.