فرماندار بیله سوار از برگزاری جشنواره گیاهان دارویی با محوریت سماق در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حسن قبادی  در بازدید از روستای خاکریز افزود: با توجه به گونه های منحصر بفرد و خودرو گیاهان دارویی در مناطق مختلف شهرستان و لزوم معرفی این ظرفیت‌ها ، جشنواره گیاهان دارویی با محوریت سماق در سال آینده در این شهرستان برگزار خواهد شد.   فرماندار بیله سوار یادآور شد: شهرستان مرزی بیله سوار علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی از نظر گیاهان دارویی نیز قابلیت دارد و برگزاری جشنواره ها در شناسایی این ظرفیت‌ها نقش موثری دارد. 
وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف مسئولان بیله سوار تلاش برای برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این شهرستان با توجه به وجود ده‌ها گونه گیاه درمانی و فرآورده‌های طبیعی در این خطه گردشگر پذیر کشور و معرفی آن برای استفاده گردشگران است. 
قبادی همچنین به برگزاری اولین جشنواره شتر دو کوهانه در اواخر آبان ماه امسال در بخش جعفرآباد اشاره کرد و افزود: شتر دو کوهانه به عنوان گونه ای منحصر بفرد و کمیاب به دلیل ویژگی های بارز از جمله مقاومت به سرما و قدرت راهپیمایی بیشتر در مناطق کوهستانی به عنوان حیوانی بارکش در کوچ ایلات مورد استفاده قرار گرفته و با تغییر سبک زندگی عشایر در سال های اخیر در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.
فرماندار بیله سوار گفت: بیش از 150 نفر شتر دوکوهانه در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد 58 نفر از آن در مرکز حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه بخش جعفرآباد نگهداری می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.