به گزارش خبرنگار ایرنا، فخرالدین هاشمی روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از روند اجرایی باند فرودگاه اردبیل افزود: باند اردبیل از حدود 30 سال پیش احداث شده بود که در اثر استفاده و تغییرات آب و هوایی نیاز به مرمت و بهسازی دارد.
او اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این باند را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور تامین می شود.
هاشمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در فرودگاه اردبیل و پارس آباد در چهار سال گذشته از صرف 2 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تامین تجهیزات این دو فرودگاه خبر داد.
وی افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار برای استاندارد سازی و بهسازی باند فرودگاه پارس آباد هزینه شده و این فرودگاه بعد از پنج سال تعطیلی از دهه فجر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
او ادامه داد :یک هزار و 890 میلیارد ریال اعتبار هم برای بهسازی ، تامین تجهیزات و خرید ماشین آلات آتش نشانی در فرودگاه اردبیل هزینه شده است.
هاشمی بیان کرد: نصب کمک ناوبری ، احداث ساختمان فرستنده رادیویی ، تکمیل دوربین های مدار بسته و خرید ماشین آتش نشانی از جمله اقدامات انجام گرفته در فرودگاه اردبیل است.
مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل به تکمیل ترمینال پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: این ترمینال در مساحت هشت هزار و 100 متری احداث شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث این ترمینال را 600 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این ترمینال تا دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده و همزمان می تواند مسافران چهار پرواز را پذیرش کند.
فرودگاه اردبیل در مساحت یک هزار و 200 متری در 15 کیلومتری اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.