گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

استاندار تهران: طرح کاهش آسیب های اجتماعی به جمع آوری متکدیان ختم نمی شود

استاندار تهران در واکنش به انتقادات مربوط به جمع آوری کودکان کار و متکدیان در تهران گفت: این طرح، به جمع آوری ختم نمی شود؛ بخش دیگری از کار معطوف به بررسی علل آن و آموزش های شغلی و فرهنگی این افراد است.

محمدحسین مقیمی در گفت و با  خبرنگار جماران ، درباره اقدامات شورای اجتماعی کشور، در راستای جمع آوری متکدیان در تهران، گفت: اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی حتما  در تهران تداوم خواهد یافت و سپس  در شهرهای دیگر اجرا می شود. و همه نهادهای مربوطه بر آن به اجماع رسیده اند؛ چرا که به کاهش معضلات اجتماعی کمک می کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اخیرا حواشی از جمله ناپدید شدن برخی از کودکان کار و نگهداری آن ها در مکان نامناسب در طرح جمع آوری و برنامه های وزرات کشور و استانداری تهران بر رفع این معضل گفت: بحثی که درباره  ناپدید شدن کودکان مطرح شد، صحت ندارد اما درباره اینکه در مکان نامناسبی نگهداری می شوند؛  باید از کسانی که این موارد را مطرح کرده اند پرسید که مبنای اظهارات چیست.

استاندار تهران در پاسخ به اینکه  اعضای کمیسیون اجتماعی فرصتی به مجریان طرح برای پیگیری موضوع داده اند تا مساله آمار متناقضی نهادهای ذیربط حل شود، گفت: قطعا به این مساله رسیدگی خواهد د.

وی افزود: طرح جمع آوری متکدیان، معتادان و فروشندگان مواد مخدر و کودکانی که به زور به کار گرفته می شوند، به عنوان یک آسیب اجتماعی مدنظر است و پیگیری می شود، البته این طرح، به جمع آوری ختم نمی شود؛ بخش دیگری از کار معطوف به بررسی این است که چرا این افراد به سوی این قبیل کارها روی می آورند.

مقیمی در همین راستا تاکید کرد: اگر لازم است آموزش های فرهنگی و شغلی لازم را ببینند، زمینه اشتغال آن ها را فراهم کنند و بنای ما بر این است که مجموعه ای از کارها برای رفع این آسیب انجام شود.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.