'نوزاد زراری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: قومیت ها و مذاهب مختلف در ایران آزادانه به اجرای آیین ها و آداب مختلف دینی خود می پردازند.
وی که همراه با خانواده خود شام را در یکی از پارک های مهاباد میهمان یک خانواده ایرانی بود، اضافه کرد: فرهنگ غنی ایرانی، برخورد مناسب مردم و آثار بی نظیر تاریخی و باستانی موجب شده است تا گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری ایران علاقه مند باشند.
وی افزود: آزادی زنان و شرکت در فعالیت های مختلف اجتماعی با رعایت حجاب برایم جذابیت دارد و تحسین برانگیز است.
وی گفت: این ششمین بار است به ایران سفر می کنم و تاکنون از شهرهای رشت، آستارا، اردبیل، تبریز، ارومیه، مهاباد، بوکان و اشنویه دیدن کرده ام.
وی ادامه داد: گردنه حیران در آستارا، بازار بزرگ مسقف سنتی تبریز که در یونسکو ثبت شده، غار سهولان مهاباد و دریای خزر در دفتر خاطرات ذهنم برای همیشه ثبت شده است.
یکی دیگر از گردشگران عراقی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آزادی زنان و مشارکت در فعالیت های اجتماعی و دیگر فعالیت ها در ایران قابل توجه است و وقتی آن را با عراق و عربستان سعودی که برای زیارت به آنجا سفر کرده بودم، مقایسه می کنم آزادی زنان در ایران به مراتب بیشتر است.
'غنچه فتاح' که به گفته خودش برای سومین بار به ایران سفر کرده است، افزود: امنیتی ایران برای گردشگران بسیار آرام بخش بوده و بستر مناسبی را برای گردشگران خارجی فراهم کرده است.
وی بیان کرد: تاکنون از شهرهای مهاباد، ارومیه، تبریز و سرعین دیدن کرده ام و دیدن روستای صخره ای کندوان تبریز و سد مهاباد را برای گردشگران دیگر توصیه می کنم.
فتاح همچنین با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت، هزینه مناسب و پیشرفت پزشکی ایران، گفت: از کشورهای مختلفی مثل عراق و سایر کشورهای همسایه برای درمان به ایران می آیند و من نیز برای درمان بیماری خودم به تهران سفر خواهم کرد.
یک گردشگر و روحانی عراقی با بیان اینکه ایران ملت بزرگی دارد، گفت: این کشور مایه دلگرمی کشورهای منطقه و مسلمانان جهان است.
'شاخوان اسماعیل جعفر' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مردم مهربان و میهمان نواز ایران تاریخ و فرهنگ غنی و آثار باستانی بی نظیر دارند و این عوامل انگیزه گردشگران خارجی برای سفر به ایران را افزایش داده است.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی ملت ایران و عراق، گفت: تاکنون 6 بار به ایران سفر کردم و این بار نیز همراه با سه عضو خانواده ام در مهاباد هستم.
اسماعیل جعفر با اشاره به اینکه در این سفرها از شهرهای ارومیه، مهاباد، نقده، پیرانشهر و تهران دیدن کرده است، افزود: جاذبه های برج میلاد تهران، غار سهولان و سد مهاباد و تپه های باستانی حسنلوی نقده به یاد ماندنی است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.