قاسم عزتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه کمبودی در عرضه میوه مورد نیاز بازار وجود ندارد، افزود: با رسیدن میوه ها و عرضه آنها به بازار شاهد کاهش قیمت ها در روزهای آتی خواهیم بود.
وی افزود: افزایش 20 درصدی نرخ حمل و نقل، افزایش استقبال کشورهای همسایه برای خرید میوه و کاهش عرضه در بازار بدلیل سرمازدگی اکثر باغ ها در فروردین از دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.
وی همچنین با اعلام اینکه قیمت میوه در بازار به مراتب بیشتر از میدان تره بار است، گفت: نظارت نکردن صحیح بر بازار و سوء استفاده دلالان سبب شده است تا قیمت میوه در بازار بیشتر از 20 درصد قانونی نسبت به میدان میوه و تره بار باشد.
وی قیمت هر کیلو هندوانه در میدان تره بار ارومیه هفت هزار تا 10 هزار ریال عنوان کرد و گفت: هلو و شلیل(گرگان و مغان) چهل هزار ریال، گیلاس 120هزار تا 180 هزار ریال و زردآلو 70 هزار ریال در میدان عرضه می شود.
رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با بیان اینکه میوه به محض ورود به میدان به فروش می رسد و باقی نمی ماند، بیان کرد: امسال به دلیل برگزاری جام جهانی در روسیه، این کشور عمده میوه مصرفی خود را از آذربایجان غربی تهیه کرده که دلیل اصلی این مسئله نیز کیفیت بالای میوه ها، نبود هورمون و بسته بندی مناسب است.
وی ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، ترکیه و افغانستان عمده خریداران میوه از آذربایجان غربی و ارومیه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 700 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که 130 هزار هکتار آن باغی است.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.