به گزارش ایرنا، ایرج ثقفی روز سه شنبه در جلسه روز ملی ایمنی در برابر زلزله افزود: دقایقی پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه نشست اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران تکاب تشکیل شد و گروه های تخصصی امداد و نجات این شهرستان در نخستین ساعت های پس از زلزله وارد استان کرمانشاه شدند.
وی با اشاره به اعزام چندین گروه خدمات رسان و امدادگر و تجهیزات آوار برداری تکاب به کرمانشاه بیان کرد: حضور بموقع و مداوم گروه های امداد و نجات تکاب در مناطق زلزله زده، برپایی و استقرار چادرها و مراکز جمع آوری کمک های مردمی و سازماندهی منظم ارسال محموله ها به استان کرمانشاه از نقاط قوت خدمات رسانی مطلوب تکاب به زلزله زدگان کرمانشاه است.
وی اظهار کرد: کمک های مردمی 30 میلیارد ریالی شهرستان تکاب با برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد و گروه های امدادی تکاب علاوه بر امداد رسانی به مصدومان، در توزیع کمک های مردمی نیز حضور موثر داشتند.
فرماندار شهرستان تکاب همچنین با اشاره به لزوم توسعه زیر ساخت های این شهرستان گفت: گسترش آموزش های همگانی و تجهیز دستگاه ها و ادارات خدمات رسان برای افزایش سطح ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات تخریب ها ضروری است.
ثقفی ادامه داد: برای کاهش میزان تلفات و خسارات بلایای طبیعی از جمله زلزله، باید خانواده ها آموزش های اساسی و لازم را فرا بگیرند.
وی بیان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی برای خانواده ها و اقشار مختلف، اجرای رزمایش های عملیاتی و کاربردی با دانش نوین نیز بسیار ضروری است.
وی گفت: خانواده ها باید با رسالت، فرهنگ و پیام مانورهای زلزله به خوبی آشنایی پیدا کنند و آموزش های این رزمایش ها را در زمان وقوع بحران ها و بلایای طبیعی بکار گیرند.
فرماندار تکاب ادامه داد: بسیاری از خسارات و تخریب های زلزله و بلایای طبیعی ناشی از آگاهی نداشتن از چگونگی رفتار در برابر زلزله است و باید در آموزش ها و رزمایش ها این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
ثقفی اضافه کرد: گسترش شبکه های اجتماعی و شیوه های اطلاع رسانی پیشرفته فرصت مناسبی برای آگاه سازی مردم از نحوه مواجهه با بلایای طبیعی و کاهش اثرات مخرب زلزله است.
وی گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تکاب از امکانات مدرن اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی برای مدیریت مناسب در زمان وقوع زلزله و بلایای طبیعی و آموزش شهروندان در این زمینه به صورت مطلوب استفاده کنند.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093 ** خبر: امیر خالق نژاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.