به گزارش خبرگزاری ایرنا، معاون فرماندار خوی روز پنجشنبه در این یادواره گفت: مبنای فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ عاشورا بنا گذاشته شده است.
علی محمدی ایروانلو، ادامه داد: جوانان ما بر همین مبنا در هشت سال دفاع مقدس و در مبارزه با رژیم شاه از عاشورا و قیام امام حسین (ع) الگوبرداری کردند و به دفاع از کیان اسلام و انقلاب و نظام بپا خواستند.
وی ایمان جوانان انقلابی ایران را عاریت گرفته از ائمه اطهار عنوان کرد و گفت: جوانان از پیام عاشورا تبعیت کردند و این اقدام آنان تا ابدیت در تاریخ بشر ماندگار خواهد ماند.
در این آئین، خیراندیش، معاون مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: شهدای ما ارزش های خاصی دارند و اگر فرهنگ ایثار و شهادت نبود، کشوری با این امنیت را اکنون شاهد نبودیم.
وی در خصوص برگزاری یادواره های شهدای فرهنگی و دانش آموز در استان گفت: گرامیداشت یاد شهدای منتسب به فرهنگ و آموزش در 18 شهر و نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود و این برنامه ها بخشی از کنگره بزرگ 12هزار شهید سرافزار استان است.
به گزارش ایرنا، کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی دارای 21 کمیته است؛ کمیته فرهنگ و آموزش ویژه شهدای فرهنگی، دانشجو و علم و دانش است و بدین سبب پیش همایش هایی در شهرهای مختلف استان در گرامیداشت یاد این شهدا برگزار می کند.
7133/3072
**خبرنگار: سعید فرجی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.