به گزارش ایرنا، 'استفان رابینسون' روز دوشنبه در نشست طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین در فرمانداری اشنویه، اظهار کرد: اگر تعبیری واقع بینانه از فعالیت های سازمان بهزیستی ایران ارائه دهیم باید اذعان کرد فعالیت بسیار عالی و خوبی انجام شده است.
نماینده صلیب سرخ جهانی پس از بازدید و ارزیابی اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت های انفجارمین در اشنویه، بیان کرد: بهزیستی در حقیقت وظایف خود و آموزش های لازم را برای آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت های ناشی از مین های جنگ را به خوبی انجام داده است.
رابینسون با بیان اینکه لازم است روابط سازمان صلیب سرخ جهانی را با بهزیستی ایران گسترش بدهیم، افزود: امیدواریم ارتباط تنگاتنگ بین سازمان بهزیستی ایران و صلیب سرخ ادامه یابد و به سطح گسترده تر ارتفا یابد.
فرماندار شهرستان اشنویه نیز در این نشست گفت: تمام مشکلات پیرامون 'مین' و حوادث تلخ انفجار آن که برای مردم استان های مرزی اتفاق افتاده همگی حاصل کینه توزی های استکبار جهانی و خوی وحشی گری صدام بوده است.
اسعد خضری اظهار کرد: به رغم پاکسازی های فراوان، نصب تابلو، ایجاد محدوده خطر انفجار مین، آگاه سازی و ارائه آموزش های لازم و غیره برخی از اوقات مین های دوران جنگ به دلیل بارش باران، ذوب شدن برف ها و جاری شدن سیل، مین به برخی مسیرها رانده شده و سوانح تلخ و خطراتی را موجب می شود.
فرماندار اشنویه ادامه داد: نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده با همکاری بخشداران، دهیاران و برپایی نمایشگاه از کارهای دستی، روزنامه دیواری و ساخت ماکت مین از دیگر برنامه های آگاهی بخش در خصوص طرح یاد شده در شهرستان اشنویه است که آموزش و پرورش به همراه دستگاه های متولی در انجام آن تلاش فراوان کردند.
خضری همچنین با اشاره به حمله ددمنشانه شیمیایی رژیم بعث عراق در سال 1367 به شهرستان اشنویه، گفت: عمق دردمندی مردم اشنویه در زمان بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای عراق حتی پس از قبول قطعنامه از سوی طرفین درگیر جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد که قابل بیان و وصف نیست.
وی افزود: به رغم اینکه حمایت هایی از سوی برخی دستگاه ها برای مصدومان شیمیایی انجام شده ولی توجه بیشتری را برای کمک به آنان می طلبد.
خضری افزود: بر این اساس نیازمند یاری همه جانبه سازمان صلیب سرخ جهانی هستیم.
رئیس اداره بهزیستی اشنویه هم گفت: هدف گروه صلیب سرخ جهانی از سفر به این شهرستان ارزیابی اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین است.
فخرالدین پنهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای طرح مورد نظر صلیب سرخ جهانی افزود: 14 هزار دانش آموز در شهر و روستا در همه مقاطع در طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین شرکت کردند.
وی افزود : 33 هزار نفر از دامداران، کشاورزان و عشایر و 120 معلم آموزش های لازم را فرا گرفتند.
پنهانی ادامه داد: نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده با همکاری بخشداران و دهیاران و برپایی نمایشگاه از کارهای دستی و روزنامه دیواری و ماکت مین از دیگر برنامه های آگاهی بخش در خصوص طرح یاد شده در شهرستان اشنویه است.
برپایی کارگاه های آموزشی در روستای 'نلیوان' اشنویه از دیگر برنامه های سفر نماینده صلیب سرخ جهانی در این شهرستان است.
نماینده سازمان صلیب سرخ جهانی و هیئت همراه و کارشناسان سازمان بهزیستی کشور برای ارزیابی اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین به اشنویه سفر کردند.
در بهار 1395 در اثر انفجار مین در اشنویه یک نفر کشته و در سال جاری نیز پاشنه پا یک نفر قطع شد.
شهرستان اشنویه با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**خبرنگار: سارا معروفی**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.