التفات رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا باتاکید بر جلب مشارکت بیشتر خیران، افزود: بانوان خیر و نیکوکار نقش ویژه ای در تهیه جهیزیه این نوعروسان دارند و باید قدردان آنان بود.
وی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه جهیزیه یکی از راه های توانمندسازی و خروج مددجویان جوان از چرخه حمایتی است و تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته ایم.
وی بیان کرد: ازدواج امری با اهمیت است و کمیته امداد برای تشویق جوانان و فرزندان خانواده های تحت حمایت و بانوانی که در مرحله ازدواج مجدد قرار دارند، اقدامات تشویقی در نظر گرفته تا این افراد با تجدید روحیه و امیدواری بیشتر اقدام به تشکیل خانواده کنند.
وی با بیان اینکه در صورت مشارکت خیران صف انتظار نوعروسان برای دریافت جهیزیه کوتاه تر می شود، گفت: مسئولان و خیران شهرستان نیز باید برای رفع مشکلات زوج های جوان همکاری خود را با این نهاد افزایش دهند.
وی بیان کرد: یک بانوی نیکوکار همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) در یک اقدام خداپسندانه جهیزیه ای شامل چندین دستگاه کالای اساسی و سایر ملزومات زندگی به ارزش 420 میلیون ریال را برای 2 نوعروس یتیم تحت پوشش این نهاد اهدا کرد تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌در کشور در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و به منظور حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان تشکیل شد و حدود 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
تامین جهیزیه نوعروسان بخشی از فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) است و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان، کمک هزینه ازدواج برای تازه دامادها، پرداخت مستمری به خانواده های نیازمند و زنان سرپرست خانوار و همچنین کمک های موردی به نیازمندان بخش دیگری از این فعالیت هاست.
شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و 6 هزار و 760 نفر در قالب 2 هزار و 250 خانوار در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است؛ این شهرستان نزدیک 50 هزار نفر جمعیت دارد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.