رسول روشنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 439 مورد در جاده های برون شهری به وقوع پیوست و پس از آن، بیشترین تلفات با 110 مورد در مسیرهای درون شهری و 95 مورد غیرترافیکی بود.
وی ادامه داد: 376 نفر از تلفات حوادث رانندگی استان را مردان و 268 نفر را زنان تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین پارسال 11 هزار و 429 نفر در حوادث رانندگی استان مصدوم شدند که هشت هزار و 200 نفر از این مصدومان مرد بودند.
وی با اشاره به اینکه آمار مراجعان نزاع به پزشکی قانونی آذربایجان غربی در سال گذشته سه درصد کاهش داشت، افزود: پارسال 23 هزارو 881 نفربه دلیل صدمات ناشی ازنزاع به مراکزپزشکی قانونی استان مراجعه کردند که 18 هزار و 622 نفر از مراجعان نزاع مرد و 6 هزار و 45 نفر زن بودند.
وی ادامه داد: بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی استان را پرونده های نزاع تشکیل می دهد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 18 نفر بر اثر به کارگیری سلاح سرد در استان جان خود را از دست دادند که این رقم 31 درصد کمتر از سال پیش از آن بود.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر 18 هزار نفر در کشور جان خود را در سوانح رانندگی جاده ای و درون شهری از دست می دهند که سهم آذربایجان غربی حدود سه درصد است.
این استان 12 هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و راه روستایی دارد که از این میزان سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
اداره کل پزشکی قانونی مرجع رسمی ارائه آمارهای فوت در حوادثی نظیر سوانح رانندگی، سوختگی، مسمومیت با مونواکسید کربن و بررسی موارد مختلف فوت را به ویژه در موارد مشکوک است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.