به گزارش ایرنا رسول موسی زاده روز دوشنبه در آئین گشایش این نمایشگاه شناسایی استعدادهای دانش آموزان را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و افزود: در این نمایشگاه 215 طرح اختراع و ابتکار از دانش آموزان دوره ابتدایی سلماس به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: طرح های ارائه شده در بخش های علم و فناوری، تحقیق و پژوهش، طراحی و ساخت، مدل و منابع طبیعی و محیط زیست با ساده ترین وسایل و کم ترین هزینه و کاملا کاربردی به مدت 3 روز داوری می شود.
به گفته موسی زاده خلاقیت، نوآوری و تفکر برای حل مساله از اهداف جشنواره جابربن حیان است و نفرات برتر این جشنواره به مرحله استانی که اردیبهشت ماه برگزار می شود، راه پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه بهترین خدمت به دانش آموزان آشنا کردن آنان با تفکر، تحقیق و پژوهش است، افزود: شناسایی دانش آموزان خلاق، مبتکر و مخترع و فکور از عمده ترین اهداف برپایی جشنواره جابربن حیان است.
این جشنواره و نمایشگاه به مدت سه روز در سالن اجتماعات آموزشگاه ام البنین سلماس دایر است.
به گزارش ایرنا جشنواره جابربن حیان هر سال در بین دانش آموزان مقاطع ابتدایی و به صورت ارائه طرح های تحقیقاتی و علمی از دروس فرا گرفته شده، برگزار می شود.
هم اکنون 35 هزار و 354 نفر دانش آموز و 2 هزار و 33 نفر کادر فرهنگی در 293 باب مدرسه دولتی و غیردولتی سلماس در حال تحصیل و تدریس هستند.
7156/ 3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.