سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مهاباد روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اکیپ‌ها که متشکل از بازرسان حوزه‌های مختلف است از امروز و به صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان و میادین مختلف برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مطابق بر گام دوم مقابله با کرونا نظارت می‌کنند.

امیر بهزاد افزود: هشت گروه بازرسان ماموریت آموزش، سالم‌سازی محیط و نظارت بر اصنافی که مجوز فعالیت دارند را برعهده دارند که توسط نهادهای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان و هلال احمر عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ اکیپ هم برای برخورد با اصنافی که قوانین را رعایت نکرده و خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی عمل می‌کنند در نظر گرفته شده است که توسط بهداشت محیط، تعزیرات و اتاق اصناف نظارت می‌شود.

وی اظهار داشت: اکیپ شهرداری نیز برای نظارت بر طرح محدودیت‌های خیابانی و کنترل تردد و یک اکیپ دامپزشکی هم بر فروش و عرضه فرآورده‌های دامی نظارت خواهد داشت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مهاباد تاکید کرد: اصنافی که تاکنون در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام نکرده‌اند، قبل از اتمام فرصت باقی مانده ثبت‌نام کنند در غیر این صورت حق بازگشایی واحدهای خود را در آینده نخواهند داشت.

بهزاد تاکید کرد: ثبت‌نام در سامانه نیز لزوما به معنی صدور مجوز فعالیت نیست و شروع فعالیت مستلزم رعایت موارد فاصلهگذاری اجتماعی هوشمند و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونای این شهرستان است.

وی همچنین به اصناف توصیه کرد در هنگام ثبت‌نام، با دستورالعمل و نکات بهداشتی صنف خود مطلع و نسبت به رعایت آن آمادگی داشته باشند.

بهزاد یادآور شد: شروع فعالیت اصناف از طریق ستاد کرونای شهرستان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.