دکتر جواد آقازاده روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر وضعیت مراکز درمانی استان درخصوص کرونا مطلوب است ولی پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده این وضعیت به سمت مبتلایان و افراد مشکوک بیشتر، تغییر یابد.

وی اضافه کرد: همراهی ارتش، سپاه و هلال احمر در راستای ارتقای ظرفیت درمانی و نقاهتگاهی آذربایجان‌غربی بسیار مناسب بود که باید از این تلاش و همراهی قدردانی کرد.

وی با تمجید از تلاش خستگی‌ناپذیر استاندار آذربایجان‌غربی و مسوولان استانی در راستای مدیریت وضعیت موجود بیان کرد: فرمانداران، روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستانی و مسوولان استانی نیز تلاش بسیاری دارند و با عملکرد مناسب همه بخش‌ها، این استان جزو استان‌های با عملکرد خوب در کشور بوده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در هفته‌های اخیر، اطلاع‌رسانی بسیار خوب و آموزش قابل توجهی نیز در استان شاهد بودیم که در این خصوص نیز باید از دست‌اندرکاران قدردانی کرد.

آقازاده گفت: امروز استان ما جزو موفق‌ترین استان‌ها در مدیریت بیماری کروناست ولی باید تا آخرین روز شکستن زنجیره ویروس تلاش خود را ادامه دهیم.

وی از بستری‌شدن یک‌هزار و 345 نفر بر اثر بیماری‌های حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی طی بیش از یک ماه گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد، آزمایش یک هزار و 296 نفر اخذ شده که 462 مورد «کرونامثبت» بوده‌است.

وی اضافه کرد: از این افراد نیز 234 نفر بهبود یافته و در خانه یا مراکز نقاهتگاهی مراحل قرنطینه زمان بهبودی را طی می‌کنند و متاسفانه 35 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد بهبودیافته بهتر است که در مراکز نقاهتگاهی حضور یابند، بیان کرد: تاکنون بیماری کرونا از هشت فرد بهبود یافته به نزدیکان آنان سرایت کرده که این می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۴  هزار و ۸۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.