به گزارش ایرنا در اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و استانداری در این خصوص آمده است: به اطلاع مردم استان می‌رساند در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم امسال دید و بازدیدهای نوروزی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، استاندار، ائمه محترم جمعه شهرستان‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران آذربایجان‌غربی برگزار نخواهد شد.

در ادامه این پیام آمده است: امید است که با توکل به خداوند متعال و عزم و اراده همگانی بتوانیم بیماری کرونا را ریشه کن کرده و این بحران را با سربلندی پشت سر بگذاریم.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۲۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد ۳۵۳ نفر مربوط به مبتلایان در آذربایجان‌غربی است که از این تعداد نیز ۲۱ نفر متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.