به گزارش روز دوشنبه دانشگاه آزاد، احمد صالحی آرا به تشریح امدادرسانی این قرارگاه به زلزله زدگان استان آذربایجان غربی که به مرکزیت بخش قطور از شهرستان خوی رخ داد، پرداخت.

وی گفت: به محض وقوع زلزله، قرارگاه جهادی در ارومیه  و در شهرستان خوی تشکیل شد و تیم‌هایی در قالب امداد و نجات آماده و به منطقه زلزله زده اعزام کردند.

وی افزود: بازدیدهای میدانی از مناطق زلزله زده حاکی از آن است که روستاهای ترس آباد، عشق آباد و گوگرد و روستای گیرناویک ۲۰ تا ۳۰ درصد تخریب شده است. بر اساس گزارشات دریافتی بیشتر خانه های قدیمی و کاه‌گلی به طور ۱۰۰ درصد تخریب و از بین رفته اند، ضمناً بخشی از احشام مردم نیز در این حادثه تلف شده اند.

رییس قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وضعیت مردم زلزله زده در روستاهای تخریب شده با توجه به برودت هوای سرد مناسب نیست، مردم به لحاظ پس لرزه های که به صورت مرتب آن مناطق را تهدید می کند، امکان استفاده از اماکن مسکونی خود را ندارند و مجبور به استفاده از چادر یا خودروی شخصی هستند. زلزله زدگان نیاز مبرم به وسایل گرمایشی و پتو دارند.

صالحی آرا از همه همکاران خود در استان آذربایجان غربی و استان های همجوار خواست کمک های نقدی و غیر نقدی را به قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان غربی ارسال کنند تا جهادگران قرارگاه از جمله بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان نسبت به ساماندهی کمک ها در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ صبح روز گذشته - یکشنبه - حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد. 
مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و بار دیگر امدادگران به این منطقه اعزام شدند. 
اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آن که در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.