محمدرضا خدرلو روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا دفتر مهاباد افزود: آذربایجان‌غربی به عنوان قطب اصلی تولید سیب کشور به عنوان معین تامین سیب شب عید ۱۳ استان کشور انتخاب شده و آن را در موعد مقرر تحویل می‌دهد.

وی ادامه داد: سیب مورد نیاز شب عید شهرستان‌های مختلف این استان نیز بر حسب  نیاز استان‌های موردنظر و در بازه زمانی مشخص قبل از عید با قیمت یارانه‌ای توزیع خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سیب ذخیره شده در سردخانه‌های استان مازاد بر نیاز منطقه است، عنوان کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و فرآوری در جهت کمک به اشتغال و استفاده بهینه از این محصول ضروری است.

مدیر روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب از باغات سطح استان تولید شده است که به صورت تازه‌خوری، ذخیره، صادرات و تامین مواد اولیه کارخانه‌های آبمیوه در راستای توسعه و رونق کشور استفاده شده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب آذربایجان‌غربی از لحاظ سرمایه‌گذاری عنوان کرد: منابع طبیعی، پوشش گیاهی، معادن و فرآورده‌های دامی در سطح استان وجود دارد که نیاز است این توانایی توسط اصحاب رسانه به جامعه و سرمایه‌گذاران شناسانده شود.

خدرلو با اشاره به نقش مهم رسانه در شناسایی پتانسیل‌های موجود در این استان، تاکید کرد: هر اندازه بتوان پتانسیل‌های موجود منطقه را با ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه به جامعه و سایر کشورها معرفی کرد، بیشتر می‌توان در جهت رونق و توسعه کشور قدم برداشت.

باغداران آذربایجان‌غربی امسال با برداشت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.