سیامند جوانبخت روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این خیر عرصه فرهنگ این تعداد کتاب را از کتابخانه شخصی خود با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ۹ کتابخانه روستایی بخش مرکزی از جمله روستاهای «خورخوره»، «کوسه‌کهریز»، «لج»، «دارلک» و «گاکش» اهدا کرد.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌ها با همکاری «انجمن حامی» در بین کتابخانه‌های روستایی انجام شده است، ادامه داد: موضوع کتاب‌های اهدایی اغلب شامل موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است که مناسب قشرهای نوجوانان و جوانان است.

وی اضافه کرد: این کتاب‌ها به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان و غنی‌سازی کتابخانه مدارس در مناطق کمتر توسعه‌یافته این شهرستان توزیع شده است.

ییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: در چند سال اخیر با همت و همکاری انجمن حامی کە در راستای توسعە فضاهای فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم کشورمان فعالیت می‌کند، گروە توسعە و ترویج فرهنگ کتابخوانی مکریان مهاباد با همکاری این انجمن در روستاهای مختلف شهرستان کتابخانە عمومی روستایی تجهیز و راه‌اندازی کرده است.

«جوابخت»، با اشاره به اینکه مهاباد از شهرهای فرهنگی منطقه و دارای سابقه شهر خلاق است بیان کرد: آبان‌ماه سال جاری نیز یک بانوی مهابادی گنجینه چهار هزار جلدی پدرش را به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کرده بود.

هم‌اکنون ۱۱ باب کتابخانه روستایی فعال در شهرستان مهاباد وجود دارد؛ علاوه‌بر این هفت کتابخانه فعال در مهاباد با زیربنای یکهزار و ۹۷۵ متر مربع وجود دارد که از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به طور مشارکتی است؛ بیش از ۵۴ هزار جلد کتاب در قالب ۵۹ هزار نسخه در این کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.

مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای ۱۹۲ روستا در قالب بخش مرکزی و بخش خلیفان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.