فرهاد حبیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زکات که از ۸۲ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مساکن روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا هزینه شده‌است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۱۰۶ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده بود، بیان کرد: ۲ هزار و ۴۱۵ نفر به عنوان مودیان زکات که اغلب شامل روحانیون، ماموستاها و دهیاران هستند در امر جمع‌آوری زکات در روستاها و مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال همچنین ۶۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از راه مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری صدقات، زکات، جشن عاطفه‌ها، احسان حسینی و عید قربان در این شهرستان جمع‌آوری و در راستای اهداف کمیته امداد و حمایت از نیازمندان صرف شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌دژ اظهار داشت: امسال تعداد مراکز نیکوکاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته از چهار به ۱۳ مرکز افزایش یافته است که امیدواریم با فعالیت این مراکز در منطقه، شاهد افزایش چشمگیر کمک‌ها و مساعدت‌ شهروندان به نیازمندان و محرومان باشیم. 

حبیبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸۱۴ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت‌های مادی و معنوی لازم را در شاهین‌دژ عهده‌دار هستند، بیان کرد: امسال ۱۴۳ نفر به تعداد حامیان ایتام این شهرستان اضافه شده‌ است و همچنان انتظار می رود خیران بیشتری در این طرح خداپسندانه، سرپرستی معنوی و پرداخت قسمتی از هزینه‌های زندگی، معیشتی و تحصیلی نیازمندان زیرپوشش را تقبل کنند.

زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

هفت هزار و ۸۴۲ نفر در قالب سه هزار و ۶۵۵ خانوار در شاهین‌دژ زیرپوشش چتر حمایتی کمیته امداد امام (ره) قرار دارند.

این شهرستان با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.