علی ابراهیمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از معرفی شهدای شاخص آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با سبک زندگی آنان است و دادستان شهید خوی به سبب خدمات ارزنده در سنگر عدالت و مردمی بودن به عنوان یکی از شهدای شاخص این عرصه معرفی شد.

شهید «ولی حاجی‌قلیزاده» در تیرماه ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی در شهر دارالمومنین خوی دیده به جهان گشود و پس از طی مراحل تحصیل، ابتدا در آموزش و پرورش و سپس در سال ۱۳۷۳ با ابلاغ قضایی به عنوان قاضی تحقیق در دادگستری خوی به خدمت مشغول شد.

وی ۶ ماه بعد، از قاضی تحقیق شعبه اول دادگاه به عنوان دادرس علی‌البدل همان شعبه و سپس به سمت دادرس محاکم عمومی و رییس دادگاه شعبه ۱۱ عمومی ارتقا یافت.

۲ سال بعد و همزمان با ریاست شعبه ۱۱ به عنوان معاون قضایی دادگستری منصوب شد و در سال ۱۳۸۳ به دلیل تخصص و درایتی که داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی خوی منصوب گردید.

«حاجی‌قلیزاده» سرانجام در ۲۸ دیماه سال ۱۳۸۸ هنگام بازگشت از محل کار خود در مقابل منزلش و در داخل خودرو به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

دهمین سالگرد این شهید سنگر عدالت با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های ملی و استانی و قشرهای مختلف مردم ۲۶ دیماه جاری در بقعه امامزاده سیدبهلول خوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.