علی مصطفوی شامگاه چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) در سالن کلیسای ننه‌مریم ارومیه برگزار شد، افزود: استکبار جهانی برای افتراق اقوام و پیروان ادیان در ایران دست به توطئه‌ها و فتنه‌های مختلفی زده ولی انسجام و یکپارچگی پیروان ادیان الهی در ایران مانع موفقیت دشمنان شده‌است.

وی اظهار داشت: موارد اشتراکی زیادی بین مسلمانان و مسیحیان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به «اعتقاد به معاد» اشاره کرد.

وی ادامه داد: هر اندازه وحدت و همبستگی پیروان ادیان الهی در کشور بیشتر باشد، ترفندهای استکبار جهانی با شکست مواجه خواهد شد.

داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این مراسم با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی اظهار امیدواری کرد که سالی توام با صلح و دوستی در انتظار همه مردم دنیا باشد.

در این مراسم خانواده شهید هرمز باباخانی و جانباز آلبرت مورد تجلیل قرار گرفتند.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر ( ۴ دی) آغاز شده و تا هفتم ژانویه ( ۱۶ دی‌ماه جاری) ادامه دارد.

آشوریان، چهارم دی ماه و ارامنه، ۱۶ دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) جشن می‌گیرند.

سنت های کریسمس /میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)/ دربرگیرنده نصب تصویر سنتی تولد آن حضرت، تزیین درخت کریسمس و تبادل هدیه بوده و محورهای این عید بر ترویج حسن نیت، بخشندگی، مهربانی و گردهمایی‌های خانوادگی استوار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.