مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در آیین گشایش مرحله استانی این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان‌های ارومیه و مهاباد با حضور ۱۴ گروه نمایشی برگزار می‌شود که در روز نخست هفت گروه در مهاباد و در روز دوم هفت گروه در ارومیه نمایش خود را اجرا می‌کنند. 

جواد زاهدی با اشاره به اینکه این جشنواره با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» برگزار می‌شود، اضافه کرد: سه نفر از داوران برجسته هنرهای نمایشی در استان و یک داور از تهران، کار انتخاب گروه‌های برتر برای حضور در مرحله کشوری را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سه اثر برتر این جشنواره به مرحله کشوری هجدهمین دوره جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری راه می‌یابد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است مرحله کشوری این جشنواره ۲۶ تا ۲۹ فروردین سال آینده برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: پایداری اعضا، فراهم کردن فرصت برای تمرین زندگی از سوی کودکان و نوجوانان، دستیابی به تجربه‌های تازه و خلق موقعیت برای شکوفایی استعدادهای هنری آینده‌سازان و ایجاد بسترهای مناسب برای هم‌افزایی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: تعامل و هم‌افزایی اعضا، افزایش اعتماد به نفس، تقویت ارزش‌های اخلاقی و  انجام کار گروهی از دستاوردهای هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری است.

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه با اجرای نمایش‌های «شلی‌پلی»، «لوطیان مرد رند»، «درختی که پرنده را دوست نداشت»، «خرسی که نبود»، «پنجره»، «درخت بخشنده»، «خشم قلمه» از شهرستان‌های سردشت و مهاباد در سالن دانشکده سما مهاباد آغاز شد. 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی دارای ۲۳ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و چهار کتابخانه پستی است و هم اکنون دارای ۲۲ هزار عضو ثابت بوده و کتابخانه تخصصی این کانون دارای ۳۰۰ هزار جلد کتاب تخصصی کودک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.