علیرضا رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به صندوق توسعه ملی است، افزود: با تزریق این اعتبارات می‌توان تا پایان سال مالی که تیر سال گذشته است، بخش عمده‌ای از طرح‌های این حوزه را در استان به اتمام رساند.

وی از اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان با هدف‌ افزایش بهره‌وری در عرضه خدمات و رضایت‌مندی بیشتر مشترکان تا پایان امسال در این استان خبر داد و افزود: این شرکت‌ها در راستای ارتقای خدمت به شهرنشینان و روستاییان پس از تصویب در هیات دولت و با دستور رییس‌جمهوری به اجرا درمی‌آید تا شاهد خدمات بیشتر در این عرصه برای مردم باشیم.

«رضوی» با اشاره به اینکه طرح یکپارچه‌سازی از اردیبهشت ماه امسال در دستور کار وزرات نیرو قرار گرفت، بیان کرد: این مصوبه در جهت سرعت بخشیدن به آبرسانی روستاها و استفاده بهتر از همه امکانات موجود از جمله منابع انسانی، ظرفیت‌های تخصصی و منابع مالی به تصویب دولت رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکپارچه می‌شود، گفت: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی باعث افزایش قدرت و توان این شرکت خواهد شد.

هم‌اکنون ۸۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی در حدود ۸۵۰ هزار نفر در بیش از  ۲ هزار روستای پرجمعیت استان زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۸۳۹ روستا دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است و افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.