عزیز سهندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نیازسنجی‌ها، در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۶ خانوار شهری و روستایی مددجو در آذربایجان‌غربی فاقد مسکن مقاوم هستند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی تمام توان خود را برای تامین مسکن این تعداد خانوار به کار می‌گیرد.

وی بیان کرد: امسال ۴۸۸ واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان احداث شده که از این تعداد، ۳۳۰ واحد روستایی و ۱۵۸ واحد شهری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که دو سوم واحدهای احداث شده برای مددجویان، در روستاها ساخته می‌شود که نشان‌دهنده توجه به کاهش مشکلات مددجویان به‌ویژه در روستاهاست.

سهندی گفت: برای ساخت ۴۸۸ واحد مسکن مددجویی روستایی و شهری طی سال جاری در آذربایجان‌غربی ۱۲۶ میلیارد ریال هزینه شده که متوسط ۲۶۰ میلیون ریال برای هر واحد را نشان می‌دهد.

وی افزود: منابع اعتباری تامین مسکن مددجویان شامل کمک‌های دولتی، تسهیلات صندوق امداد ولایت و سایر بانک‌ها، جذب مشارکت خیران و مشارکت اقوام و مددجویان است.

حدود ۱۷۳ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.