سرهنگ مهدی زینال‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها، شامل بهسازی و ترمیم شبکه آب‌شرب، تامین آب کشاورزی، احداث خط انتقال آب، احداث پل و دیوار ساحلی، احداث خانه عالم و مرمت و تجهیز مساجد را شامل می‌شود که با مشارکت ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مناطق روستایی تکاب اجرا شده‌است.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها همزمان با هفته دفاع‌مقدس در این شهرستان به‌ بهره‌برداری خواهد رسید بیان کرد: همزمان با هفته دفاع‌ مقدس همچنین ۱۰ باب واحدمسکونی نیز به خانواده‌های مددجوی کمیته‌ امداد واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه و حل مشکلات این شهرستان در کنار مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری هستیم ادامه‌ داد: هم اینک ۱۰ باب واحد مسکونی موردنیاز مددجویان کمیته‌ امداد تکاب با مشارکت سپاه در حال احداث‌ است که از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و عملیات اجرایی ۱۷ باب واحدمسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز امسال آغاز خواهد شد.
سرهنگ زینال‌نژاد اظهار داشت: در هفته دفاع‌ مقدس و همزمان با آغاز سال‌ تحصیلی جدید ۲۰۰ بسته کمک‌آموزشی شامل نوشت‌افزار و اقلام موردنیاز دانش‌آموزان نیز بین خانواده‌های نیازمند و کم‌درآمد ۲۰ روستای این شهرستان توزیع می‌شود.
وی اضافه کرد: ۹۴ عنوان برنامه مختلف فرهنگی و عقیدتی نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در رده‌های مختلف بسیج در تکاب برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب افزود: اجرای آیین معنوی تجدیدمیثاق با شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، مسابقه عکس دفاع‌ مقدس، همایش علما و روحانیون شیعه و سنی، مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال و یادواره شهدا از مهمترین برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در تکاب به شمار می‌رود.
وی افزود: همچنین به منظور پاسداشت مقام رزمندگان دوران دفاع‌مقدس، مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور مسوولان این شهرستان در روز هفتم مهرماه سالجاری برگزار خواهد شد.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع‌مقدس بیش از چهار هزار نفر از بسیجیان و اهالی این شهرستان در جبهه‌های حق علیه باطل در مقابل دشمن بعثی از کیان میهن اسلامی دفاع کردند؛ این شهرستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۴۵۳ شهید و بیش از ۸۰۰ جانباز به انقلاب‌ اسلامی تقدیم کرده‌ است.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.