به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون سرانه فضای آموزشی در استان عدد نازل ۴.۰۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است درحالیکه میانگین کشوری عدد ۵.۱۸ و سرانه استاندارد ۸.۳۴مترمربع برای هر دانش‌آموز است و برنامه ما بهبود سرانه استان و ارتقا شاخص به میانگین کشوری در برنامه میان‌مدت و رسیدن به استاندارد در برنامه بلندمدت است. وی اظهار کرد: اعتبار نوسازی و تجهیز مدارس استان در ۳ فاز بوده که در فاز اعتبار ملی ۱۱۹میلیارد تومان بوده که تقریبا ۱۰۰درصد آن تخصیص یافته، ۱۴۶میلیارد تومان در فاز اعتبار استانی و ۸۷ میلیارد تومان نیز اعتبار خیرین بوده است. وی ادامه داد: مهرماه امسال، ۷۳ پروژه در قالب ۴۷۳ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش خواهدشد ضمن اینکه تا پایان شهریورماه امسال ۵ مدرسه خشتی و گلی با ۱۱ کلاس درس در استان استانداردسازی و بازسازی شده و از مهرماه هیچ مدرسه خشتی و گلی نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی افزود:هم‌اکنون ۲۶۰ مدرسه در قالب ۴۷۷ کلاس درس بصورت کانکسی در استان وجود دارد که برای جمع‌آوری چنین مدارسی با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی ۳۰۰ کلاس درسی کانکسی جمع‌آوری و بقیه کلاس‌ها با اعتبارات استانی جمع‌آوری خواهدشد.
رحمانی گفت: یکی از مشکلات استان وجود بیش از ۶ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و ۵۶۵۶ کلاس درس نیز نیازمند تخریب و بازسازی است که برای مقاوم‌سازی، تخریب و نوسازی آن‌ها رقمی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، با این وجود  ۳۲ پروژه در قالب ۱۹۲ کلاس درس در دست مقاوم‌سازی و ۳۷ مدرسه در قالب ۲۲۲ کلاس درس نیز در حال بازسازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به تعهد ۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشنواره ۲۱ خیرین مدرسه ساز در استان گفت: خیرین  ۹۰‌پروژه مدرسه‌سازی در قالب ۳۴۷ کلاس درس با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان متعهد شدند  که از این تعداد، ۳۷ پروژه در قالب ۱۹۷ کلاس به صورت مشارکتی و ۵۲ پروژه به صورت ۱۰۰ درصد خیرساز خواهد بود.

وی در خصوص ایجاد مدرسه سبز نیز اظهار کرد: اولین مدرسه خیرساز استان در مهاباد در دست ساخت است ضمن اینکه بناداریم برای تسریع در احداث و نوسازی مدارس و همچنین کاهش هزینه‌ها از ظرفیت ساختمان‌های صنعتی‌ بهره ببریم ئ در این خصوص آذربایجان‌غربی یکی از ۳ استان پایلوت کشور انتخاب شده است.
رحمانی در پایان گفت: خبر خوبی است که نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هیچ بدهی به پیمانکاران ندارد. 46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1235670
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.