رضا جبارزاده روز سهشنبه در جلسه برنامه ریزی هفته ارتقای سلامت و ازدواج جوانان خوی افزود: از مجموع ۶۸ هزار جوان خویی بیش از ۵۱ هزار نفر از این بسته ها شامل ارائه انواع خدمات روان‌شناسی، بهداشتی و آزمایشگاهی و کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تولیدی بهره برده اند.

وی جوانی را مهمترین دوره زندگی هر فرد عنوان کرد و ادامه داد: سلامت روان جوانان بخش مهمی از سلامت انسان و مکمل سلامت و بهداشت جسم محسوب می شود که برای حفظ و رشد این نوع سلامت باید از خانواده به آن توجه داشت.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این جلسه، ازدواج را یکی از مهمترین عوامل سلامتی نسل جوان دانست و بیان کرد: بسترسازی در زمینه ازدواج و سلامت جوانان از سوی خانواده و جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اسماعیل زینالی با بیان اینکه تشویق صرف به ازدواج نمی‌تواند به تنهایی برای آینده اجتماعی جوانان کافی باشد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزش محور برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و نیز یادگیری مهارت‌های مورد نیاز در درون خانواده‌ها، ضرورتی حیاتی و انکارناپذیر است.

وی اضافه کرد: تشویق جوانان به ازدواج‌ در سن مناسب و افزایش توانایی‌های فردی و اجتماعی از طریق آموزش‌های ویژه جوانان با همراهی رسانه‌ها ممکن خواهد بود.

وی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های اطلاع رسانی، آموزشی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج ازدواج آسان جوانان موثر باشد.

هفته ازدواج امسال از ۱۲ تا ۱۸ مردادماه همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.