علی اکبر گروسی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال آذربایجان‌غربی افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرای این استان برنامه مدونی برای حفاظت از اراضی ملی تدوین کنند تا شاهد بهبود عملکرد در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: با تنظیم برنامه مدون و تهیه بانک اطلاعاتی از اراضی ملی و دولتی آذربایجان‌غربی کارهای اجرایی به مرور زمان به درستی به پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: توجه به اسناد مالکیتی اراضی ملی و دولتی نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد و سازمان مربوطه اقدامات لازم را در این خصوص اعمال کند.

وی با تاکید بر مشخص شدن محدوده اراضی دولتی موجود در آذربایجان‌غربی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد نیز باید در زمینه اسناد مالکیت گزارشی تهیه کرده و در اختیار این جلسه قرار دهد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی پیگیر برگزاری جلسات شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال باشند و مسائل را با جدیت پیگیری کنند.

گروسی ادامه داد: با پیگیری ادارات می‌توان عملکرد مناسبی را در بخش‌های مختلف شاهد بود و برنامه‌ها نیز به نتیجه می‌رسد.

وی از مسوولان شهرداری خواست تا عملکرد کمیسیون ماده ۹۹ را پیگیری و گزارش کنند تا تصمیم لازم در این خصوص نیز سنجیده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به وجود برخی ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها، اظهار داشت: باید در ابتدا حریم و بستر رودخانه‌ها در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، میاندوآب و نقده مشخص و تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز حوادث سنجیده شود.

 مرتضی حاتمی ادامه داد: طی سال جاری ۸۹۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری غیرمجاز در باغ های آذربایجان غربی شناسایی شده و این امر نیازمند رسیدگی و توجه مسوولان امر است.

ارائه گزارش از عملکرد کمیسیون ماده ۹۹ توسط شهرداری ارومیه از مسائل مورد تاکید و مصوبه این جلسه بود و در ادامه جلسه روسای ادارات حاضر در خصوص برنامه‌های خود توضیحاتی دادند و از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان این برنامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.