مقصود مقدمی‌کیا روز دوشنبه در جلسه تجلیل از کارفرمایان نمونه تامین اجتماعی شعبه مهاباد افزود: این بخشودگی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز مساعدت با کارفرمایان خوش‌حساب مدیون که نتوانسته‌اند حق بیمه کارگران خود را به علت‌های مختلف در موعد مقرر پرداخت کنند، ابلاغ شده است.

وی با اعلام اینکه مهلت بهره‌مندی کارفرمایان از این بخشودگی از سیزدهم خردادماه سال‌جاری شروع شده و تنها به مدت سه ماه خواهد بود، اضافه کرد: جرایم متعلقه مربوط به بدهی‌های قبل از ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۶ نیز مشمول این قانون است.کارفرمایان تا ۱۳ شهریورماه می‌توانند با ارایه مدارک و مستندات ابرازی به شعبه‌های تامین اجتماعی شهرستان مبنی بر تأیید دلایل وقوع بحران در واحدهای خود نسبت به پرداخت  یا تقسیط بدهی قطعی شده خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان ما جزء نیروهای امنیتی کشور محسوب می‌شوند که در شرایط خاص اقتصادی با حداکثر توان خود با مشکلات و موانع تولید مقابله می‌کنند و بر این اساس بخشودگی جرایم حق بیمه کارفرمایان خوش‌حساب در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از آنان در جهت رونق تولید ملی است.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی توانسته به خوبی اعتماد جامعه را کسب کند، اظهار داشت: افراد تحت پوشش این سازمان نیازمند ارتقای خدمات بیمه‌ای و درمانی هستند و باید تلاش‌های جدی برای ارتقای این وضعیت انجام شود.

ایرج شجاعی با بیان اینکه این سازمان رویکرد خوبی در قبال بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارگاه‌های تولید و واحدهای خدماتی انجام داده است، افزود: مدیران فعلی باید قوانین را با انعطاف بیشتری به سوی کارفرمایان سوق دهند و شرایط سخت فعلی را برای آنان تسهیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور ما در جنگ روانی و اقتصادی قرار دارد، افزود: رفع نیازهای مردم و پاسخگویی به نیازهای جامعه مجاهدت بزرگی است که همکاران سازمان تامین اجتماعی آن را انجام می‌دهند.  

رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد نیز در این مراسم گفت: ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از مزایای آن استفاده می کنند.

آرش صالحیه با بیان اینکه ۴۴ درصد جمعیت مهاباد هم‌اکنون زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: از این حیث مهاباد رتبه دوم آذربایجان‌غربی پس از ارومیه را از لحاظ ضریب برخورداری به خود اختصاص داده است.  

وی اظهار داشت: هم اکنون پنج هزار و ۴۰۰ نفر مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا از کارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

در ادامه این مراسم از کارفرمایان نمونه و خوش‌حساب این شهرستان و همچنین از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری این سازمان مربوط به مسابقه عکس موبایلی «من کارم را دوست دارم» تجلیل و قدردانی شد.

سازمان تأمین اجتماعی ایران یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است؛  این سازمان عمومی غیردولتی، وظیفهٔ پوشش اجباری بیمهٔ کارگران مزد، حقوق‌بگیر و پوشش اختیاری صاحبان حرفه و شغل‌های آزاد را برعهده دارد.

هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی‌کلینیک، سه پلی‌کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می‌کند.  

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.  

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.