محمد سلیمان‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ۵۰۰ بودوکار از ۱۳ استان کشور به مدت ۲ روز به میزبانی ارومیه برگزار شد.

وی بیان کرد: در این دوره از رقابت ها رزمی کارانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، تهران، اصفهان،  آذربایجان‌شرقی،  کردستان،  اردبیل،  مازندران،  خوزستان،  کرمانشاه،  لرستان،  خراسان شمالی،  قم  و زنجان طی روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: تیم اصفهان بر سوی نایب قهرمانی ایستاد و آذربایجان شرقی به مقام سوم رسید.
دبیر گروه بودو کشور گفت: بر اساس نظر کمیته فنی  نفرات منتخب به  اردوی تیم ملی بودو دعوت می شوند تا برای حضور در مسابقات ۲۰۱۹ اوراسیا که از ۲۳ تا ۲۶ مرداد ماه جاری به میزبانی ارومیه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، آماده شوند.

سلیمان‌زاده افزود: مسابقات در سالن ۶ هزار نفری غدیر برگزار می شود.

خرداد ماه سال گذشته با حضور رییس فدراسیون بودو جهان، احکام جداگانه اعضای کنفدراسیون آسیا و گروه بودو ایران اعطا شد و بر اساس آن عبدالله چمن گلی، کیومرث پورایراندوست و آیدا آزادی به ترتیب به عنوان رییس، دبیرکل و نایب رییس کنفدارسیون بودو آسیا معرفی شدند و در کنار آن احکام گروه رزمی بودو ایران به امیر رسولی به عنوان رییس، اکرم مهدی زاده نایب رییس و محمد سلیمان‌زاده به عنوان دبیر اهدا شد.  
گروه رزمی بودو ایران به طور رسمی و با مجوز رسمی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و ریاست آن را امیر رسولی، رییس هیات ورزش های رزمی آذربایجان غربی بر عهده دارد.  
رشته ورزشی بودو یکی از سبک های هنرهای رزمی است که پیشتر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت داشت و از این پس با تشکیل گروه رزمی جدید عملکرد مستقلی خواهد داشت.  
شعار رشته ورزشی بودو «ایجاد صلح و آرامش» بوده و ورزشکاران این رشته اعتقاد دارند که «بهترین حمله همانا خوب دفاع کردن» است.  

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.