سیامند محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم پزشکی شامل پزشک، پرستار، کاردان بارداری، دارویار، ماما، کارشناس بهداشت خانواده و تغذیه بودند که به روستای محروم و کم برخوردار «نوآوه» واقع در بخش وزینه سردشت اعزام شدند.
وی اظهار داشت: این خدمات بهداشتی و درمانی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی سردشت و به صورت رایگان در اختیار اهالی این روستا قرار گرفت و در این راستا 80 نفر پذیرش و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.
محمدی اضافه کرد: در این خصوص 40 قلم دارو نیز به ارزش حدود 50 میلیون ریال به صورت رایگان در بین اهالی توزیع شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری این نخستین تیم پزشکی است که به مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان اعزام می شود، گفت: در سال گذشته نیز 10 تیم پزشکی به روستاهای محروم این شهرستان اعزام شد و بیش از 2 هزار نفر از خدمات رایگان آنها بهره مند شدند.
محمدی بیان کرد: در هفته سلامت امسال حدود 30 برنامه متنوع فرهنگی، سلامتی و خدماتی در این شهرستان اجرا شد که مهمترین آنها ویزیت رایگان، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان، دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و بیماران، تن سنجی، امحای مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیره بود.
به گزارش ایرنا، روستای نوآوه با 87 خانوار و جمعیت 414 نفر در بخش وزینه سردشت قرار گرفته است و 37 کیلومتر تا مرکز شهر سردشت فاصله دارد.
هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برگزار شد.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.