سامرند مرزنگ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 232 هزار نفر در این شهرستان دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند.
وی ادامه داد: سامانه یکپارچه بهداشت فردی یا سیب، یکی از مهمترین طرح های بهداشتی و پیشگیری از بیماری های فردی در جامعه و مکمل طرح تحول سلامت است.
وی دغدغه اصلی وزارت بهداشت را کاهش 76 درصدی مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی اعلام کرد و افزود: با مراجعه مردم به مراکز بهداشت و درمان در شهرستان و ثبت نام در سامانه سیب، با انجام اقدامات اولیه بهداشتی، مردم از بیماری های غیرواگیردار خود مطلع خواهند شد که این خدمات به صورت رایگان ارایه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: بیش از 26 درصد مردم دچار فشارخون بالا هستند که اطلاع نداشتن مردم از وضعیت سلامت خود می تواند خطری جدی برای سلامت آنها باشد.
مرزنگ افزود: خدمات فشار خون، قند خون و سایر موارد سنجش سلامت به صورت رایگان در طرح سامانه سیب به مردم در مراکز بهداشت و درمان ارایه می شود.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود وضعیت سلامت مردم از 15 اردیبهشت 1393 در کشور با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرایی شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، 67 خانه بهداشت روستایی، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 11 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.