سعید مطلبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح همه ساله در آستانه تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی با هدف نظارت و کنترل ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و نیز ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، مسافران و گردشگران اجرا می شود.
وی افزود: ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 
مطلبی بیان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها، مهمانسراهای بین راهی در این طرح مورد بازرسی و نظارت بازرسان واحد بهداشت محیط قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در این طرح نظارتی که تا 20 فروردین سال 1398 ادامه خواهد داشت، بازرسان شبکه بهداشت و اکیپ های نظارتی، با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی وضعیت بهداشت عمومی را مورد بررسی قرار می دهند.
مسوول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: سامانه 190 وزارت بهداشت و درمان و شماره تلفن 0444526666 شبکه بهداشت و درمان میاندوآب به به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص مشکلات بهداشتی است. 
به گزارش ایرنا، در نوروز 1397 کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در اجرای این طرح سه هزار و 263 مورد بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه های آبرسانی، انجام دادند که 170 بازدید به صورت مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان های مرتبط بود.
در طرح سلامت نوروز 97، 247 مورد اخطاریه بهداشتی صادر و 47 نفر از متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند وهمچنین 12 مرکز متخلف در زمینه بهداشت پلمپ شد.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.