اکرم مهدی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با حضور 70 دختر دانش آموز در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان طی یک دوره آموزشی سه ساعته با قوانین اولیه این رشته از جمله کورت (زمین اسکواش)، نحوه گرفتن راکت و توپ و ضربه زدن به آن آشنا شدند.
وی ادامه داد: اجرای طرح استعدادیابی و آموزش رایگان اسکواش در بین دانش آموزان از برنامه های مهم این هیات است تا براساس آن نیروهای مستعد این رشته شناسایی و تحت آموزش دوره های مقدماتی و پیشرفته قرار گیرند.
رییس هیات اسکواش آذربایجان غربی گفت: فرآیند استعدادیابی اسکواش با همکاری آموزش و پرورش ادامه دارد و با برنامه ریزی انجام شده قصد داریم تمامی دانش آموزان در خانه اسکواش حضور پیدا کرده و با این رشته ورزشی مفرح آشنا شوند.
مهدی زاده افزود: امسال آیتین نجد مکاری، زهرا علی اکبری و سوین پورایراندوست به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.
وی بیان کرد: شهریورماه امسال نیز مسابقات قهرمانی دانش ‌آموزان پسر کشور در رده سنی زیر ۱۳ و ۱۵ سال طی روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه جاری در خانه اسکواش ارومیه برگزار شد.
به گزارش ایرنا هیات اسکواش آذربایجان غربی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده است و به عنوان یک هیات نوپا در طول مدت هشت سال توانسته در ارزیابی فدراسیون جزو پنج هیات برتر ایران قرار گیرد.
هم اکنون در شهرستان های میاندوآب، ارومیه، اشنویه و پیرانشهر سالن اسکواش وجود دارد ولی هیات شهرستان های نقده، خوی، سلماس و مهاباد فاقد خانه اسکواش است.
اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک ‌نفره (2 بازیکن) و 2 نفره (چهار بازیکن) در زمینی احاطه ‌شده با دیوارهای شیشه‌ ای بازی می‌شود و شیشه‌ای بودن دیوارها تماشای بازی توسط تماشاگران را امکان‌ پذیر می‌کند.
یکی از دشواری‌ های اسکواش این است که برخلاف دیگر ورزش‌های راکتی، توپ در اغلب اوقات از پشت سر بازیکن می‌آید و هدف اصلی این بازی، ضربه‌ ای به توپ است که حریف نتواند به راحتی ضربه بعدی را به دیوار بزند و یا به دشواری واکنش نشان دهد.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.