محمدسلیم عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آموزش ها به میزان 331 هزار نفر ساعت در 87 حرفه و رشته مختلف فنی و حرفه ای برای خواهران و برادران برگزار شد.
وی با بیان اینکه امسال 24 کارگاه برای برادران و 12 کارگاه برای خواهران برگزار شد، ادامه داد: رشته های تاسیسات، برق، مکانیک خودرو و خیاطی به ترتیب پرطرفدار ترین حرفه ها در بین مراجعه کنندگان این مرکز است.
عباسی، فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و اضافه کرد: امسال همچنین 14 دوره آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای بیش از 232 نفر در ندامتگاه این شهرستان برگزار شده است.
وی افزود: 18 دوره آموزشی برای 291 نفر در قالب 47 هزار ساعت در مناطق حاشیه شهر و سکونت گاه های غیررسمی و 15 دوره در پادگان های این شهرستان برای 251 سرباز و کادر نظامی به صورت کارگاه سیار برگزار شده است.
عباسی همچنین از برگزاری 17 دوره آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در روستاهای بخش خلیفان و مرکزی این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 180 نفر در قالب 34 هزار ساعت در رشته های صنایع، خودرو، الکترونیک و معماری آموزش دیدند.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد یکی از راه های حل مشکل اشتغال جوانان را توانمندسازی آنان عنوان کرد و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای که بیشتر مخاطبان آن را جوانان تشکیل می دهد، در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای آنها و دیگر علاقه مندان به حرفه آموزی ارایه می شود.
عباسی یادآور شد: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارایه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکز آموزش فنی و حرفه ای گام‌های موثرتری بردارند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح این شهرستان است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.