اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه بیشتر به صورت بارش باران و تشکیل مه خواهد بود که بارش ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف است.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا روز جمعه به فعالیت خود در منطقه ادامه می دهد که بیشترین فعالیت بارشی آن در مناطق جنوبی استان خواهد بود.
وی اظهار داشت: با خروج این سامانه از جمعه شب دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور میانگین پنج درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.
محمدپور به رانندگان توصیه کرد هنگام تردد در محورهای مواصلاتی بویژه در مناطق کوهستانی، ضمن تجهیز خودرو خود به سوخت اضافه و وسایل گرمایشی، زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای ارومیه بین 2 و پنج درجه بالای صفر و مهاباد نیز بین منفی 2 و پنج درجه بالای صفر در نوسان بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت تکاب با حداقل دمای منفی پنج درجه سانتی گراد سردترین و بوکان با حداکثر دمای هوای 13 درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای استان بود.
آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه 450 میلی متر و در حدود 2 برابر میانگین بارندگی کشور است.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.