به گزارش ایرنا حدود 2 هزار کارگر آذربایجان غربی امروز، 20 شهریور در راستای رزمایش سراسری «اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله 2» ساعتی از فعالیت خود را به خدمت رایگان در عرصه اقتصادی اختصاص دادند.
550 کارگر بسیجی در واحدهای تراکتورسازی، سیمان، فرد آذربایجان، آذرباتری و کارخانه قند ارومیه همت خود را در رزمایش خدمت مضاعف تر کردند و سهم شرکت 'فرد آذربایجان' از این مشارکت داوطلبانه 103 نفر بود.
مجال حضور در سالن تولید شرکت 'فرد آذربایجان'، سعادت دیدار با تلاشگرانی بود که عشق به سرزمین آبا و اجدادی در آنان بر فشارهای اقتصادی سبقت گرفته بود.
بنری در سمت راست درب ورودی این سالن نصب بود که از شیفت متفاوتی در این شرکت خبر می داد؛ عبارت «شیفت ایثار» با فونت بسیار بزرگی در میانه این بنر قرار گرفته و عکس های چند کارگر نیز آن را مزین کرده بود.
شوق خدمت به سرزمین در چشم های کارگران این واحد تولیدی برق می زد و تکاپوی این عاشقان در ساعت 17 و بعد از هشت ساعت کار مداوم، آدمی را به شگفتی وا می داشت.
اینجا خط تولید دوغ بود و کارگران زحمتکش در قسمت های مختلف مشغول به کار بودند و بازدید خبرنگاران حواس شان را از کاری که باید انجام می دادند، پرت نمی کرد.
صدای دستگاه ها و بهم خوردن شیشه های دوغ به حدی بلند و گوش خراش بود که به محض ورود به سالن، گوش هایم را لحظه ای با دست هایم گرفتم؛ نگاهی به دور و برم انداختم و وقتی تلاش بی وقفه یکصد عاشق برای ارتقای بهره وری در این واحد تولیدی را دیدم، با شرمساری دست از گوش های خود برداشتم و محیط اطرافم را دقیق کاویدم.
آری این کارگران به صدای غیرقابل تحمل دستگاه ها اعتنا نمی کردند و با گوش جان سپردن به صدای اعلام یک رزمایش کشوری، سخت کوشانه با عشق و اشتیاق مشغول کار بودند.
'جمال' با 20 سال سابقه در این شرکت در آغاز گفت و گوی صمیمانه بیان کرد: شغل سخت و زیان آوری داریم و با این حال امروز یک ساعت از وقت خود را ایثار می کنیم.
جوان دیگری که برای اعلام نام خود بی میل بود، اظهار داشت: 10 سال سابقه کار دارم و نان حلال خود را مدیون این شرکت هستم؛ چه می شود من هم یک ساعت از وقت خود را برای این شرکت ایثار کنم!
فرد میانسال دیگری با 21 سال سابقه کاری که در انتهای خط تولید شیشه های دوغ را در جعبه ای قرار می داد و جعبه ها را روی هم تلنبار می کرد، بیان کرد: هنوز تصمیمی بر ایثار یک ساعت وقت کاری خود نگرفته ام چون بعید می دانم این یک ساعت ها دردی از حال اقتصاد کشور درمان کند؛ گرانی در زندگی مردم ریشه دوانده و زندگی را برای ما سخت کرده است.
افشین، زحمتکش دیگر این شرکت که 15 سال برای این واحد تولیدی کار کرده است، گفت: ابتدا چند همکار برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند و به سرعت همه همکاران آستین بالا زدند.
مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه شهدای آذربایجان‌‌غربی هم در این بازدید بیان کرد: امروز جنگ اقتصادی در جهان علیه ایران به راه افتاده است و کارگران سربازان خط مقدم این جبهه هستند.
سرهنگ محمد نظری افزود: کارگران قشر کم درآمدی هستند و با مشارکت در این طرح روحیه ایثار را که روزی در جبهه ها طنین انداز بود، در قالب رزمایش خدمت در جامعه نشان می دهند.
وی اضافه کرد: این کارگران بسیجی در اجرای این طرح به مدت یک ساعت از نوبت کاری خود را رایگان و با هدف افزایش بهره وری در واحد تولیدی کار می کنند.
وی ادامه داد: جمع‌آوری ضایعات، تعمیر و نگهداری و نیز ایمنی و بهداشت محیط کار از فعالیت های کارگران در این طرح است.
سرهنگ نظری بیان کرد: حضور کارگران در میدان عمل در راستای پیشرفت تولیدات و نیز حمایت از منویات رهبر انقلاب در خصوص حمایت از کالای ایرانی ضرورتی است که کارگران بسیجی، پیروان این میدان به حساب می‌آیند و امروز تنها گوشه ای از این همت به نمایش گذاشته می‌شود.
وی در خصوص محل برگزاری رزمایش شیفت ایثار نیز گفت: بخش اصلی این طرح در واحدهای تراکتورسازی ارومیه، سیمان ارومیه و فرد آذربایجان انجام می‌شود و واحدهای کارخانه قند و آذرباتری نیز در آن مشارکت می کنند.
به گزارش ایرنا گروه های جهادی از 9 شهریور در راستای رزمایش خدمت و کمک به مردم محروم و مستضعف آغاز بکار کرده اند و 302 گروه جهادی با شرکت 6 هزار و 500 دانشجو در رزمایش خدمت آذربایجان غربی شرکت می کنند.
34 گردان بیت المقدس نیز در روزهای 22 و 23 شهریور در سراسر این استان رزمایش را اجرا می کنند و برنامه های آموزشی مختلف در اردوگاه ها برگزار می شود.
روز پنجم مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس نیز تجمع 40 هزار نفری بسیجیان در سراسر استان به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 در آستانه ورود به جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
7129/3072
گزارش از: توحید محمودپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.