دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز به مدت یک روز آغاز به کار کرد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دبیر این همایش در مراسم افتتاحیه اظهار کرد: طی ۱۵۰ الی ۲۰۰ سال گذشته تبریز و آذربایجان در مواجهه با سه جریا‌ن اساسی "الحاد، تحریف و انحراف" قرار گرفته و الحمدالله خوش درخشیده است.
میکائیل جمال‌پور با بیان این‌که مردم تبریز همانند مردم سراسر ایران در برابر این جریان‌ها عالمانه و جانانه ایستادند، افزود: جریانات مختلفی چون پیشه وری، کسروی و... در تلاش بودند تا تشیع اصیل تبریز را منحرف کنند اما امروز فقط نامی از آنان در کتاب ها ذکر شده و ظهور و بروز موثری ندارند.
وی گفت: بعد از موضع گیری شفاف و مهم مقام معظم رهبری در مورد جریان انگلیسی، فعالان فرهنگی استان جمع شده و با حمایت های امام جمعه تبریز دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی را برگزار می‌کنند.
وی با بیان این‌که هدف از برگزاری این همایش پرداخت عالمانه به جریان انحرافی "تشیع انگلیسی" است، متذکر شد: خروجی اولین دوره این همایش در قالب مجموعه مقالاتی ارائه شد و این همایش در سال‌جاری یک سری تفاوت هایی داشته و یک روزه برگزار می‌شود.
جمال‌پور با بیان این‌که قبل از برگزاری همایش، برنامه‌هایی با همین مضمون در ۱۱ شهرستان برگزار شد، افزود: همایش امروز حاصل کار ۱۰۰ نفر از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.
وی در پایان تاکید کرد: اگر با جریان‌های انحرافی برخورد عالمانه صورت گیرد نتایج خوبی به دست خواهد آمد.
گفتنی است، در این همایش از سادات مکرم استان نیز تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.