معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 14 درصد از طرح‌های حاضر در نمایشگاه ربع رشیدی تجاری‌سازی شده‌اند، گفت: فعالیت در بخش دانش بنیان دارای ریسک بالایی بوده و تنها حدود سه تا پنج درصد از طرح‌های فناورانه در دنیا به مرحله تجاری سازی می‌رسند و عملکرد این نمایشگاه در این رابطه قابل توجه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به  این‌که ایجاد کسب و کارهای جدید  از اولویت‌های نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است، گفت: ما امروز به جد نیازمند ایجاد کسب و کارهای جدید در کشور هستیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی بوده تا جوانان ما بتوانند به صورت رو در رو با سرمایه گذاران و صنعتگران در جهت ایجاد کسب و کارهای جدید گام‌های موثری بردارند.   وی با اشاره به زون بندی‌های تخصصی در این نمایشگاه گفت: در روند تغییرات کیفی این نمایشگاه در طول سالیان متمادی ما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم با نگاه تخصصی به بخش‌های مختلف نمایشگاه زون‌هایی با مدیریت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در نمایشگاه ایجاد شود و این موضوع در نوع خود در کشور بی نظیر بود.
جهانگیری این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی نیازهای فناورانه دستگاه های و سازمان های دولتی و خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به محدویت های وارداتی که کشور مطرح است امروز بهترین فرصت برای خود نمایی شرکت‌های دانش بنیان است تا فعالان عرصه فناوری با آشنایی با نیازهای فناورانه سازمان ها در جهت رفع این نیازها قدم بردارند و ما این فضا را برای آنها در این نمایشگاه فراهم می‌کنیم.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.