به گزارش ایرنا، محمدعلی نصرتی روز سه شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان عجب شیر اظهار کرد: برای درمان معتادان در استان 267 مرکز درمانی در کنار مرکز نگهداری ماده 16 خدمات ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد مانعی جدی در مسیر توسعه کشور است افزود: 50 درصد طلاق ها و 65 درصد زندانی ها و کودک آزاری کشور مربوط به مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه بحث مصرف مواد مخدر معضلی جهانی است، گفت: 170 کشور در دنیا به ‌صورت مستقیم درگیر مواد مخدر هستند و متاسفانه کشورمان به سبب همسایگی با افغانستان و قرارگرفتن در مسیر ترانزیت، بیش از سایر کشورها با این بلای خانمان‌ سوز درگیر است.
نصرتی به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ دشمن از توفیقات ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف، عصبانی است و از رویارویی سخت و حمله نظامی ناامید شده‌‌ لذا تغییر رویه داده و با جنگ نرم وارد میدان شده که اعتیاد و از بی خود کردن جوانان یکی از ابزارهای این جنگ است.
وی افزود: دشمن می‌ خواهد با اعتیاد و منکرات خانواده ها را از هم بپاشد و جوانان را فاسد کند به همین دلیل برخورد جدی و بی ‌امان با سازمان ‌دهندگان و سوداگران مواد مخدر ضروری است.
وی گفت: در حوزه مقابله با تهدیدها و آسیب‌ های مواد مخدر عملکرد قابل قبولی داشته ‌ایم و با اینکه در این راه 4 هزار شهید و بیش از 12 هزار نفر جانباز تقدیم نظام شده اما باید همه مردم خصوصا نخبگان و گروه‌ های مرجع بیش از پیش ایفاء نقش کنند.
نصرتی همچنین از افزایش مصرف مواد محرک صنعتی به خصوص ترامادول و ریتالین در آذربایجان شرقی اظهار نگرانی کرد و گفت: مواد مخدر و روانگردان ‌ها هم به سلامت افراد و هم به بنیان ‌های اجتماعی بویژه خانواده‌ها آسیب جدی وارد می ‌سازد.
وی افزود: نرخ رشد اعتیاد در استان 1.2 درصد بوده و از این حیث در رتبه 28 کشوری قرارداریم و از نظر میزان آلودگی در بین دانش آموزان نیز در رتبه آخر کشور هستیم.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان در شهرستان شد.
سید شمس الدین مراثی با بیان اینکه پیشگیری مهمترین عامل در مبارزه با مواد مخدر است، گفت: همه دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر مسئول هستند و اگر خواهان این هستیم که جامعه دچار آسیب های جدی نشود باید نسبت به این موضوع حساس تر باشیم.
وی به راهکارهای جلوگیری از گسترش گرایش به مواد مخدر در بین جوانان و دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای نشاط و شادابی برای دانش آموزان و قشر جوان، گرایش به اعتیاد را کاهش می دهد.
مراثی گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از آسیب های این ماده خانمان سوز نیز در ممانعت از گرایش به مواد مخدر موثر است و در کنار این موارد باید با توزیع کنندگان اصلی و خرده فروشان برخورد و معتادان تابلو نیز جمع آوری شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.