رئیس کمیته فرهنگیان کنگره حکیم نظامی گنجه‌ای، معتقد است که باید نسل جوان با آثار حکیم نظامی گنجه‌ای مانوس شوند و آثار او را مورد مطالعه قرار دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، طاهر علمی در نشست خبری  کنگره بین‌المللی بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای، با اشاره به این‎که در برنامه‎ریزی برای برگزاری این کنگره دستگاه‎های مختلفی همکاری و مشارکت داشته‎اند، گفت: خوشبختانه دستگاه‎های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری همکاری لازم را داشته و امیدواریم که با هماهنگی و همفکری شاهد برگزاری هرچه بهتر این کنگره باشیم.
وی آگاهی دادن به نسل آینده، ایجاد انگیزه و شوق به مطالعه و شناخت مفاخر کشور را از جمله اهداف اصلی این کنگره دانست و افزود: هم چنین با هدف ایجاد شناخت در جوانان، کنگره بین المللی نظامی برگزار می‌شود که به دنبال آن در کلاس‎های درس و مجامع به این موضوع بیشتر پرداخته خواهد شد.
وی از استقبال قابل توجه دانش آموزان و مدرسان زبان ادبیات در این کنگره خبر داد و افزود: فعالان ادبی و هنری کشور از سال‎ها قبل منتظر چنین فرصتی بودند و خود دانش آموزان مشتاق تحقیق و کسب اطلاعات در این حوزه هستند.
علمی ادامه داد: از ثمرات مهم برگزاری این کنگره می‎توان به معرفی شاعران کشور، زمینه‎سازی برای توجه بیشتر و آموزش تحریر و ارسال مقالات به دانش آموزان اشاره کرد. 
وی در پایان یاد آور شد: امور مربوط به انتشار و تبلیغ این کنگره در سطح استانی و کشوری انجام شده است و بیشترین مقالات از سوی جوانان علاقمند به این حوزه ارسال شده است.
کنگره بین‌المللی بزرگداشت حکیم نظامی گنجه‌ای روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه از ساعت ۸:۳۰ صبح در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.