به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز دوشنبه در گردهمایی روحانیون کاروان های راهیان نور شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی در مراغه افزود: حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور، موجب آشنایی و معرفی مجاهدت های رزمندگان و شهدا در راه دفاع از کشور و نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: روحانیون و طلاب در کاروان های راهیان نور نقش محوری داشته و در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی و نیز ایثار و شهادت گام های تاثیرگذاری برداشته اند.
وی اضافه کرد: ترویج آموزه های دینی و اسلامی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی، دینی، فرهنگی و اجتماعی و نیز تبیین مجاهدت های رزمندگان و شهدا، رسالتی مهمی بر دوش روحانیون در کاروان های راهیان نور است.
وی گفت: پاسداشت مجاهدت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس وظیفه ای است که بر دوش همه نهادها، مسئولان، روحانیون و نیز اقشار مختلف جامعه است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این آیین گفت: ترویج فرهنگ استکبارستیزی و جهاد و شهادت موجب تقویت روحیه ایستادگی در برابر هجمه ها و توطئه های شوم نظام سلطه است.
حجت الاسلام حسن کاملی فر افزود: وجود روحیه و انگیزه انقلابی و جهادی در کنار پشتوانه مردمی رمز ماندگاری و تداوم نظام و انقلاب اسلامی با وجود همه نقش های شوم دشمنان است.
وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه ایستادگی و مقاومت در بین آحاد ملت وجود داشته باشد، راه های گشایش در بین سختی ها، بلاها و توطئه های عصر حاضر هموار خواهد بود.
وی اضافه کرد: امینت پایدار موجود در کشورمان با وجود همه نا امنی ها در منطقه خاورمیانه، دستاورد ایستادگی و مقاومت ملت و مسئولان در برابر نظام سلطه است.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی از روحانیون فعال کاروان های راهیان نور شهرستان های مراغه، بناب، ملکان و عجب شیر تجلیل شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.