محمد نظری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های قالی بافی در شهرستان بستان آباد به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تفاهم نامه ای بین صندوق و اتحادیه قالی بافان، افراد بین 18 تا 50 سال که به شغل قالی بافی مشغول بوده و مشمول خدمات تامین اجتماعی نیستند می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درآیند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه اول استانی را از لحاظ پوشش بیمه ای در کشور در اختیار دارد، افزود: در این استان 169هزار نفر واجد شرایط از میان کشاورزان، روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر درآمده اند که معادل 47 درصد مشمولان است.
وی با بیان اینکه شهرستان بستان آباد در این زمینه رتبه اول را در میان شهرستان های 21 گانه استان دارد، افزود: از میان 27 هزار نفر سهمیه ابلاغی برای جذب توسط 4 کارگزاری، 18 هزار و 480 نفر بیمه شده اصلی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر نام نویسی کرده اند که 68 درصد واجدین شرایط در این شهرستان است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: در زمان حاضر مردان و زنان بین 18 تا 50 سال به صورت اختیاری و با پرداخت 5 درصد سهمیه حق بیمه می توانند در این صندوق عضو شوند تا از کمک 10 درصدی دولت به منظور برخورداری از مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت استفاده کنند.
نظری تعداد احکام صادره از بابت مستمری های فوتی و از کار افتادگی استان را 5 هزار و 400 مورد اعلام کرد و افزود:280 خانوار در شهرستان بستان آباد مستمری بگیر صندوق هستند.
وی افزود: 4 هزار پرونده بازنشستگی پیش از موعد با سابقه پرداخت 10 سال حق بیمه و با سن 70 سالگی در استان تشکیل شده است.
خبرنگار : علی کبیر ** انتشار: رستگار
7239/3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.